خرم آبادی توضیحاتی را در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع فیلتر دامنه اصلی خبرگزاری CNN ارائه کرد.

قاضی عبدالصمد خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران گفت: رفع فیلتر دامنه اصلی سایت خبرگزاری CNN و برخی خبرگزاری‌های خارجی در راستای اجرای مصوبه شصت و دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در تاریخ 19/تیر/ 1392 صورت پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: براساس این مصوبه مقرر شد دامنه اصلی این سایتها رفع فیلتر شده و به جای صفحات دارای محتوای مجرمانه این سایت‌ها فیلتر شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: با توجه به اینکه شناسایی صفحات دارای محتوای مجرمانه این سایت‌ها نیاز به صرف وقت داشت، این دستور کارگروه در مورد سایت CNN در تاریخ 5/مرداد/92 اجرا شد و به این ترتیب رفع فیلتر دامنه اصلی CNN قبل از روی کار آمدن دولت آقای روحانی انجام شده است.

وی در پایان افزود: برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی عنوان کرده اند، سایت خبرگزاری رویترز نیز طی چند روز گذشته رفع فیلتر شده است، در حالی که رفع فیلتر دامنه اصلی این خبرگزاری در تاریخ 11 بهمن ماه 89 رفع فیلتر شده و برخی از نشانی‌های صفحات مجرمانه این سایت نیز که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجرمانه تشخیص داده شده اند، در حال حاضر فیلتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار