آرژانتین رویکرد انگلیس را در گسترش حضور نظامی خود در جنوب اقیانوس اطلس محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ "کریستینا فرناندز کرشنر" رئیس جمهور آرژانتین در سخنان خود در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم حاکمیت عقل سلیم در امور بین المللی و حذف برخوردهای دوگانه برای حل مناقشات تاکید کرد. او همچنین گسترش حضور نظامی انگلیس به ویژه زیردریاییهای اتمی این کشور در آبهای جزایر مورد مناقشه مالویناس را محکوم کرد. او برخوردهای دوگانه را با استفاده نظامی از انرژی اتمی را محکوم کرد.

نه فقط بوئنوس آیرس، بلکه همه ائتلافها و سازمانهای منطقه ای نظیر مرکوسور، یوناسور و سلاک افزایش حضور نظامی انگلیس را در قسمتهای جنوب اقیاس اطلس محکوم می کنند.

آرژانتین بارها از انگلیس خواسته است از قطعنامه های سازمان ملل متحد درباره جزایر مالویناس اطاعت کند. قطعنامه دوهزار و شصت و پنج از دو طرف می خواهد برای حل اختلافات خود درباره مالکیت این جزایر گفتگو کنند. مردم آرژانتین می دانند جزایر مالویناس دارای ذخایر طبیعی بسیار مهمی است که برای نسلهای آینده آرژانتین نیاز است.

"خوان رچه" از جنبش مردم برای مالویناس گفت آرژانتین همیشه تلاش کرده است پرده از نیات واقعی انگلیس در خصوص مالویناس بردارد. انگلیس می خواهد سلطه نظامی خود را بر منطقه جنوب اقیانوس اطلس بگستراند.

جنبس مردم برای مالویناس در اقدامی ملی تلاش می کند با جمع کردن یک میلیون امضا لندن را به مذاکره با بوئنوس آیرس مجبور کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار