معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از افتتاح شش پروژه گردشگری در سطح استان هم‌زمان با هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، وطن‌دوست گفت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از موزه قرآن تاریخی روستای نگل، بهره‌برداری از فاز اول کمپ گردشگری شهرستان بانه و افتتاح خانه تشکل‌های گردشگری استان در شهرستان سنندج است.
وی افزود: موسسه دارالفنون در سنندج، موسسه آموزشی کیاکسار شهرستان سقز و فاز اول طرح ساماندهی خانه‌های استیجاری روستای هدف گردشگری پالنگان در شهرستان کامیاران از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته گردشگری در استان کردستان است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 913 میلیون ریال با همکاری بخش خصوصی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
وی گفت: این طرح‌ها در راستای توسعه صنعت گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران ورودی و مقیم استان کردستان در هفته گردشگری راه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وطن‌دوست در پایان افزود: برای آسایش و رفاه مسافران ورودی به استان کردستان، 70 واحد نمازخانه و سرویس بهداشتی شامل سرویس‌های بهداشتی احداث شده و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌ها و غذاخوری‌های بین راهی توسط ستاد تسهیلات سفرهای دائم استان به عنوان تجهیز و بازسازی شده‌اند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.