با توجه به بخش تعاون در کشور مي‌توانيم نه تنها اشتغال را افزايش دهيم بلکه رشد و توسعه اقتصادي را نيز بالا برده تا رعايت قانون اساسي هم در اين بخش محقق شود.

ناصر موسوي لارگاني عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر به تعاوني ها اهميت دهيم به اين بخش توجه ويژه اي داشته باشيم مي‌توانيم اشتغال را در کشور رونق دهيم و شرايطي را فراهم کنيم تا مردم خودشان براي خودشان کار کنند و ايجاد اشتغال نمايند.

وي در ادامه گفت: با وجود کم کاري ها در اين بخش، تعاوني هاي روستايي در کشور توانسته اند تا حدودي اشتغالزايي داشته باشند.

اين نماينده مجلس در رابطه با نقش تعاوني ها در توسعه اقتصادي گفت: با ايجاد تعاوني ها در کشور و ايجاد برنامه هاي حمايتي ويژه توسط هيئت دولت و وزارت تعاون مي توانيم شاهد تاثيرگذاري اين بخش در رشد و توسعه اقتصادي کشور باشيم.

موسوي لارگاني در رابطه با تعطيل شدن برخي از تعاوني ها در سال هاي اخير و لزوم حمايت از آن ها گفت: طبق قانون اساسي، 25 درصد از اقتصاد کشورمان مي بايست در اختيار تعاوني ها قرار بگيرد که اين امر تا به حال به طور کامل محقق نشده و تعاوني هايي هم که تشکيل شده اند آنگونه که بايد حمايت نشده اند و در عمل بسياري از آنها با شکست مواجه شده اند و تعطيل يا  نيمه تعطيل شده اند از اين رو که مي‌بايست نگاه دولت جديد نسبت به تعاوني ها تغيير کرده و اين تعاوني ها را بايد حمايت کنيم چرا که با برنامه ريز بهتر و جدي تر در اين بخش مي توانيم پويايي را در اقتصاد کشور داشته باشيم.

وي بيان کرد: در صورتيکه تعاوني ها نياز به سرمايه در گردش دارند مي بايست اين سرمايه در اختيار آن ها قرار بگيرد تا روحيه تعاون و تعاوني گري در جامعه زنده شود و کمکي هم به تعاوني هاي رو به تعطيلي باشد.

اين نماينده مجلس در پايان گفت: ما به لحاظ خصوصي سازي در دوره هاي گذشته بسياري از شرکت هاي دولتي را به بخش خصوصي و نيمه دولتي واگذار کرده ايم اما در اين ميان تعاوني ها آنگونه که بايد آنها توجه نشده است که اميد است در دولت يازدهم اين بخش بتواند جايگاهي که قانون برايش پيش بيني کرده است را پيدا کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تعاون ، اشتغال ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار