طرح ملی «احسان ماندگار» به عنوان پدیده ای نوین در راستای ترویج سنت حسنه وقف خُرد و گروهی و همچنین مشارکت افراد جامعه در امور خیر برای نخستین بار در کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه مرکزی طرح ملی «احسان ماندگار»، این طرح که با مشارکت و تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و همکاری شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای ماه مبارک رمضان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، قصد دارد تا با بهره گیری از ظرفیت ویژه بیمه های عمر و تأمین آتیه گام بزرگی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف در فضای عمومی جامعه بردارد.
بر همین اساس طرح ملی «احسان ماندگار» با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف و مشارکت تمامی افراد جامعه در امور خیر با هر توان و تمکن مالی و به تبع آن ایجاد موقوفات گروهی در جهت رفع نیازهای جامعه اسلامی برای نخستین بار در کشور به صورت رسمی و اجرایی با راه اندازی دبیرخانه مرکزی آن در ابتدای سال ۱۳۹۲ و کار رسمی آن از ابتدای ماه رمضان سال جاری آغاز شد.
ایجاد شبکه اجتماعی میان فعالان و رابطان تشکل ها و مجموعه های فرهنگی، برنامه ریزی و زمینه سازی برای دستیابی به اقتصاد پایدار برای مجموعه های فرهنگی و همچنین توسعه چتر حمایتی بیمه برای اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه از دیگر اهداف تحقق طرح «احسان ماندگار» محسوب می شود.
در اجرای این طرح ملی شرکت بیمه پاسارگاد که بیمه برتر کشور و شاخص ترین شرکت بیمه در ارائه بیمه های عمر و تأمین آتیه و دارای پشتوانه های محکم و ارزشمند مالی و اعتباری به شمار می رود، به عنوان شرکت بیمه پشتیبان انتخاب شده است.
طی اجرای طرح ملی «احسان ماندگار» کلیه افراد جامعه با هر سطحی از تمکن مالی می توانند با پرداخت مبالغ اندک به صورت ماهیانه و مستمر در دوره های ۱۰ الی ۲۰ ساله، ضمن بهره مندی از خدمات ارزشمند بیمه عمر با تخصیص تمام و یا بخشی از سرمایه پایان دوره بیمه ای خود برای هزینه کرد در امور خیریه و عام المنفعه در عرصه های موضوعی مورد علاقه خود، در یک کار خیر و ماندگار مشارکت کنند.
بر همین اساس افراد می توانند در کنار منفعت معنوی و اخروی انجام کار خیر از خدمات و مزایای ویژه بیمه های عمر نیز بهره مند شوند که بخشی از این مزایا شامل معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی، پرداخت غرامت از جمله هزینه های پزشکی، فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و استفاده از تسهیلات قرض الحسنه می باشد.
به علاوه افراد همزمان با عضویت در این طرح یک عدد کارت بانکی نشان دهنده عضویت اعضا در طرح دریافت می کنند که با استفاده از آن می توانند ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود و تشکل خود را از مراکز و فروشگاه های طرف قرارداد دبیرخانه با تسهیلات، شرایط پرداخت و تخفیفات ویژه تهیه نمایند و با بهره گیری از ظرفیت ویژه شبکه خدمات احسان ماندگار، هزینه سرمایه گذاری و مشارکت خود را به صفر برسانند.
در راستای اجرای این طرح ملی در استان خراسان رضوی و با راه اندازی دبیرخانه مرکزی آن در ابتدای سال ۱۳۹۲ و آغاز به کار رسمی طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون تعداد ۳۰۰ مسجد، ۳۰۰ هیئت مذهبی، ۱۰۰ تشکل فرهنگی و ۱۰۰موسسه خیریه به عنوان مراکز اجرای «احسان ماندگار» و ارتباط با مخاطب عام درنظر گرفته شده است.
همچنین تعداد ۳۰ بقعه زیارتی در سطح استان خراسان رضوی به عنوان ایستگاه های دائمی طرح انتخاب و راه اندازی شده اند و اقدامات راه اندازی و بهره برداری از ۲۶ ایستگاه دیگر در سطح شهر مشهد نیز به انجام رسید هاست.
لازم به ذکر است که علاقه مندان به دریافت اطلاعات بیشتر وعضویت در طرح بزرگ ملی «احسان ماندگار» می توانند ضمن مراجعه به سایت دبیرخانه این طرح به آدرس www.ehsanemandegar.com با تلفن دبیرخانه طرح به شماره ۰۵۱۱-۸۴۶۸۸۹۸ تماس حاصل نمایند.
برچسب ها: احسان ، ماندگار ، سنت ، حسنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار