زیر گذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر(عج) در آستانه بهره برداری

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 از پیشرفت 95 درصدی زیر گذر عابر پیاده چهار راه ولیعصر (عج) خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، حسینی نژاد افزود: در راستای ضرورت تامین ایمنی و سلامت شهروندان به هنگام تردد از سطح منطقه به ویژه چهار راه ولیعصر(عج) که به علت قرار گرفتن آن در موقعیت ویژه جغرافیایی همه روزه شاهد تردد خیل وسیعی از شهروندان تهرانی است پروژه زیر گذرچهار راه ولیعصر(عج) در  دستور کار شهرداری قرار گرفت.
 
وی در ادامه بیان داشت :  پروژه یاد شده  از فروردین ماه سال90  آغاز شد. این پروژه  شامل 8 ورودی و خروجی اصلی و دسترسی مسیر های عابران از هر 4 طرف این  چهار راه جهت   دسترسی به  مترو خواهد بود که  با افتتاح این  دسترسی کلیه تردد عابران پیاده از طریق زیر گذر انجام خواهد شد.
 
حسینی نژاد ادامه داد: با تکمیل این  پروژه  و اتصال آن به خط 4 مترو، مسافرین مترو به سطح خیابان هدایت شده و از این طریق طی مسیر می کنند.
 
وی در ادامه در خصوص معارضان پروژه یاد شده بیان داشت: این پروژه به دلیل قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی حساس واقع شده  دارای معارضان بسیاری از جمله معارضان  تاسیساتی نظیر  آب، برق، گاز، مخابرات و برخی املاک  بوده  که خوشبختانه با  توجه به هماهنگی های به عمل آمده تمامی  مشکلات پیش رو برداشته شد.
 
معاون شهردارمنطقه 6 ادامه داد: این پروژه تا کنون پیشرفتی بالغ بر 95 درصد داشته که کار بحث سازه آن به طور کامل به پایان رسیده و نازک کاری آن نیز انجام شده و تنها قسمت ورودی و خروجی پروژه تکمیل نشده که با نصب پله های برقی این مرحله نیز تکمیل  خواهد شد.
 
حسینی نژاد افزود: با توجه به زیر گذر بودن این پروژه و اهمیت سیستم تهویه آن بررسی های لازم در این خصوص صورت گرفته و در نهایت سیستم ایرواشر در نظر گرفته شد و در این بخش نیز  تنها نصب ایرواشر باقی مانده است.
 
حسینی نژاد در پاسخ به این که برای تردد معلولان و جانبازان چه راهکاری در نظر گرفته شده اذعان داشت: ضمن آنکه کلیه پله ها دارای  زیر گذر برقی است، دو دستگاه آسانسور نیز برای تسهیل در تردد این افراد در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی نظیر بارندگی و با توجه به وجود آب های سطحی، ورودی های این زیر گذر همگی از سطح خیابان دارای اختلاف سطح خواهند بود و کانالی نیز در انتهای مسیر این پروژه تعبیه شده که در زمان حادثه و یا ورود آب به داخل از این مسیر خروجی  صورت  می پذیرد.
 
حسینی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه بیشتر جهت رفع مشکلات ترافیکی ، اجتماعی و فرهنگی طراحی و اجرا شده است  افزود :  چندین غرفه در این زیرگذر تعبیه شده که تنها جنبه فرهنگی داشته و با برپایی این غرفه ها فضای زنده ای به این تونل ارتباطی اختصاص داده خواهد شد و نیز اماکنی  برای ماموران نیروی انتظامی و دوربین های مدار بسته در این زیر گذر در نظر گرفته شده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه در این حجم گسترده  برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت اجرا شده  که  پس از بررسی کامل در نظر است نظایر این  پروژه در تعدادی از میادین و تقاطع های شهر نیز احداث شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار