مجمع مشاوران مجازي سازمان ميراث فرهنگي در حال ساماندهي و در قالب اين شبکه اجتماعي 1500 نفر از صاحب نظران اين حوزه در ايران و جهان گردهم خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد علي نجفي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در همايش گردشگري و اکوتوريسم آبي با اشاره به تغيير شکل و شيوه برگزاري هفته گردشگري عنوان کرد: برنامه هاي اين هفته در سايه برگزاري اين همايش از قالب برنامه هاي تبليغي خارج و وج پژوهشي و علمي يافته است.

وي ابزار اميدواري کرد: مجموعه فعاليت هاي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري به سوي حوزه علمي و پژوهشي بيش از پيش سوق يابد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، ادامه داد: نتايج حاصل از اين همايش يک روزه در سازمان ميراث فرهنگي مورد بهره برداري و سرلوحه برنامه هاي اين سازمان قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به تغيير رويکرد سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با فعاليت هاي توريسم و اکوتوريسم گفت: عادت کرده ايم از داشته ها و قاليت هاي کشورمان ياد کنيم بدون اينکه برنامه مشخص اجرايي براي بهره برداري از اين ظرفيت ها اعلام شود.

وي خاطرنشان کرد: بخش عمده اي از اين پتانسيل ها حاصل هنر و مديريت ما نيست و کشور غني از ميراث فرهنگي و تاريخي و مواهب طبيعي حاصل لطف خدا و تلاش گذشتگان در رابطه با حفظ ميراث فرهنگي ،‌تاريخي و طبيعي است که امروز در اختيار ما قرار گرفته است.

نجفي تاکيد کرد: در برنامه هاي آينده ميراث به جاي عنوان ظرفيت هاي در اختيار بايستي به د نبال برنامه ريزي در جهت بهره برداري از اين ميراث و امکانات موجود به نحو شايسته براي ملت و توسعه کشور باشيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينکه رويکرد علمي فرهنگي در حوزه گردشگري منافاتي با قبول و توجه به ارزش هاي اقتصادي در اين بخش ندارد گفت: ارزش هاي اقتصادي با نگاه فرهنگي و علمي به توسعه اين بخش مضاعف خواهد شد.
وي ادامه داد بدون نگاه علمي و فرهنگي مابه ازاي اقتصادي فراهم شده ناچيز خواهد بود .

وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه رويکرد علمي در همايش گردشگري و اکوتوريسم آبي ديده شده است و بر اين اساس راه براي دستيابي به جايگاه واقعي  توريسم هموار خواهد شد.

نجفي گردشگري را يک فعاليت فرابخشي و ميان بخشي عنوان کرد و گفت: از طريق يک دستگاه نمي توان برنامه توسعه گردشگري کشور را تنظيم و اجرا کرد.

وي تاکيد کرد: بايد يک تقسيم کار ملي در ارتباط با توسعه گردشگري و در مراجع مختلف به تصويب برسد.

وي در ادامه با اشاره به تقسيم کار ميان و دستگاه هاي دولتي کميته مشترک با دستگاه هاي دولتي گفت: در راستاي تقسيم کار با دستگاه هاي دولتي حرکت آغاز شده است.

نجفي افزود: کميته مشترکي با سازمان محيط زيست ، وزارت جوانان و ورزش وزارت اطلاعات و امور خارجه و همچنين بهداشت تشکيل شده است که در قالب کميته مشترکي با سازمان محيط زيست سند ملي طبيعت گردي تهيه شده و با تاسيس برنامه اجرايي آن طراحي خواهد شد.

وي با اشاره به انسجام و هماهنگي دولت گفت کميته مشترکي ظرف سه يا چهار ماه آينده به نتيجه خواهد رسيد و برنامه هاي اجرايي شروع خواهد شد.

نجفي در ادامه با تاکيد بر تقسيم کار ميان سازمان ميراث فرهنگي و بخش خصوصي گفت: تا جايي  ممکن فعاليت هاي  سازمان ميراث فرهنگي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد و در حوزه تفهيم سازي، تمي گيري و نظارت بر فعاليت ها، بخش خصوصي و NGO  فعال خواهد شد.

وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در جهت حضور فعال در فضاي مجازي گفت: مجمع مشاوران مجازي سازمان ميراث فرهنگي در اين راستا در حال ساماندهي است که در قالب اين شبکه اجتماعي 1500 صاحب نظر حوزه علم و فرهنگي در ايران و جهان با سازمان مرتبط خواهند شد.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: نجفی ، میراث ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار