این روزها شنیده ها حاکی از این است شوکا ومرال در وحشت شکارچیان غیر مجاز در زیستگاهها زندگی می گذرانند

 

رئیس اداره محیط زیست تنکابن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت :شوکا، مرال، پلنگ و سیاه گوش و پرنده های مهاجر چون پلیکان از جمله گونه های حیوانی حمایت شده در شهرستان تنکابن هستند که متاسفانه در معرض خطر توسط شکار چیان غیر مجاز هستند.

کیایی مهمترین عامل انقراض گونه های خاص حیوانات را تخریب زیستگاههای محیط دانست و افزود : این مهم ویژه کشور ایران نیست و در تمام دنیا این مشکل وجود دارد و توجه به این مهم باید در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گیرد تا شاهد انقراض گونه های خاص حیات وحش نباشیم.

به گفته وی : در این راستا سازمان جهانی حفاظت محیط زیست کشورها را مکلف کرده است تا 10 درصد از اراضی طبیعی را در اختیار محیط زیست بگذارند تا زیست گاههای حیات وحش حفظ شود.

به تاکید کارشناسان، شکارچیان غیرمجاز از تهدیدهای حوزه محیط زیست به شمار می رود که اقدام به شکار غیرمجاز می کنند و عمدتا در دام مامواران محیط زیست گرفتار می شوند و پرونده تخلفشان نیز در محاکم بررسی می شود. علاوه بر این، داشتن سلاح سبب می شود تا برخی افراد با این اسلحه وارد جنگل شوند و ممکن است در مسیر به حیوان یا وحوشی برخورد و اقدام به شکار کنند/س

برچسب ها: وحشت ، شکارچیان ، شوکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.