مديرعامل شركت ملي گاز ايران، گفت: تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز، اولين تاسيساتي در سطح انتقال گاز کشور است که ظرفيت صادرات آن بيشتر از 30 تا 40 ميليون متر مكعب در روز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد رضا عراقي، با بيان اين مطلب گفت: تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز اولين تاسيساتي كه در سطح شركت انتقال گاز كشور به الكتروكمپرسورگازي مجهز شده كه بعد از استارت ظرفيت صادرات گاز تاسيسات تقويت فشارتبريز بيشتر از 30 تا 40 ميليون متر مكعب در روز افزايش مي يابد.
 
عراقي افزود: صادرات شركت انتقال گاز بر اساس قرارداد است كه هر سال در فصول سرد سال تغيير مي كند و در حال حاضر اين تاسيسات  25 ميليون متر مكعب در روز گاز به كشورهاي تحت قرارداد صادر مي كند.
 
مديرعامل شركت ملي گاز ايران در رابطه با رويارويي بحرانهاي زمستاني اظهارداشت: در تلاش هستيم با ايجاد تدابيرويژه و تمهيدات لازم، امنيت انرژي كشور را در فصول سرد سال تامين نموده تا توان مقابله با بحرانهاي احتمالي را داشته باشيم.
 
وي از كليه مصرف كنندگان خواست تا فرهنگ صرفه جويي را سرلوحه كارهاي خود قرارداده و با استفاده بهينه و مناسب از مصرف بي رويه گاز جلوگيري نموده تا بتوانيم  با تعهدات و مسئوليت خويش درقبال انتقال و صادرات گاز به كشورهاي تحت قرارداد در فصول سرد سال بدون وقفه عمل نماييم.
 
در ادامه مراسم، معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران ضمن حضور در اولين نشست هم انديشي مسئولين منطقه، به اهميت شركت ملي گاز ايران اشاره كرد و گفت: اين شركت  يكي از شركتهاي برتر و محبوب در كشور است و اين افتخار و محبوبيت مرهون تلاش و همكاري هاي تك تك شما عزيزان در مناطق عملياتي، پالايشگاهها، گازرساني ها است.
 
وي تاكيد كرد: مديران بايد براي انتظارات كاركنان حد و مرزي را تعريف كنند و توجه داشته باشند كه  سازمان درجه يك بر پايه پرسنل و امكانات درجه يك فراهم مي شود.
 
در ادامه اين نشست، رضا الماسي مديرعامل شركت انتقال گاز ايران به جايگاه منطقه 8 اشاره كرد و گفت: اين منطقه يكي از مناطق پيشرو در سطح مناطق عملياتي بوده كه نيروهاي  متخصص و كارآزموده آن، علاوه برخودكفايي در نگهداري و تعميرات خطوط لوله محدوده تحت پوشش، درصورت نياز در سايرعملياتهاي تعميراتي مناطق مختلف كشور نيز شركت مي نمايند.
 
الماسي، منطقه 8 را حافظ آبروي كشور در بخش صادارت و منطقه نمونه در پايداري عمليات دانست و گفت: اين منطقه با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و عليرغم مشكلات و محدوديتهايي كه دارند تاكنون هيچ مورد توقف عملياتي نداشته و عملكرد تاسيسات و خطوط لوله اين منطقه هميشه فعال مي باشد.
 
مدير عامل شركت انتقال گاز ايران اظهارداشت: با برنامه ريزي هايي كه در اين منطقه صورت گرفته و عمليات هايي را كه كاركنان اين منطقه را تا به امروز انجام داده، اميد است زمستان امسال را زمستان بدون دغدغه سپري كنيم.
 
همچنين در اين جلسه يداله بايبوردي، مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز، با ارائه گزارشي از فعاليتها و عملكردهاي منطقه طي سال گذشته و جاري، بررسي و رفع مشكلات تاسيسات و مراكز بهره برداري منطقه را خواستار شد و افزود: در سال گذشته موفق شديم با همت همگاني و به لطف پروردگار متعال به تعهدات داخلي و خارجي خود عمل نموده و زمستان سال گذشته را با حركت و تلاش بسوي پيشرفت و ترقي بدون افت فشار گاز سپري نماييم.
 
بايبوردي افزود: با توجه به سرماي فراگير و دامنه دار سالهاي گذشته و مصرف بيش از حد گاز در روزهاي سرد، امسال به همت كاركنان عرصه انتقال در تلاش هستيم نگراني از بابت تامين و توزيع گازاستانهاي تحت پوشش را مرتفع و با بحرانهاي زمستان سال جاري مقابله نماييم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ظرفیت ، انتقال ، گاز ، تاسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار