خسرو دهقان گفت: برگزار شدن جشنواره اولین گامی است که به احیای سینمای کودک کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «خسرو دهقان» منتقد سینما در گفت‌و‌گو با ستاد خبری بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با تاکید بر نقش حیاتی این جشنواره در سینمای کودک گفت: اولین گام برای احیای سینمای کودک، برگزاری منظم جشنواره و تداوم آن است که اگر از بین برود، دیگر کارها بی‌‌فایده است.

وی ادامه داد: شرط اساسی برای برگزاری جشنواره استمرار، تداوم و یکپارچگی است به طوری که ثبات مدیریت در آن وجود داشته باشد نه اینکه هرساله قوانین جدید برای آن وضع شود و جشنواره را با تغییرات زیادی رو‌به‌رو کند.

این منتقد سینمایی عملکرد جشنواره را در دهه 60 و 70 بهتر از سال‌های اخیر ارزیابی و تصریح کرد: علت اینکه جشنواره در آن سال‌ها پررونق‌تر برگزار می‌شد، تفاوت فیلم‌های به نمایش در آمده در آن است. این یک واقعیت است که این روزها تعداد فیلم‌های تولیدی حوزه سینمای کودک درطول سال تا حدی کم است و به تعداد انگشتان دست می‌رسد. این درحالیست که همین تعداد اندک هم نسبت به گذشته، فاقد کیفیت و تنوع لازم هستند.

دهقان ضمن اشاره به لزوم ایجاد فضای اکران مناسب برای فیلم‌های کودک و نوجوان و اهمیت شرایط زمانی و مکانی در این مسیر، اظهار داشت: اکران چنین فیلم‌هایی اقبال تماشاگر عام را می‌طلبد و آن هم زمانی صورت می‌گیرد که علاوه بر جذابیت فیلم‌ها برای کودکان، سالن‌های مناسب هم به آنها تعلق گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این دوره از جشنواره از تنوع فیلم‌های با کیفیت برخوردار باشد تا راه سینمای کودک را برای اکران سال آینده باز کند.  
      
بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار