شهرستان کوثر قابلیت های زیادی در حوزه تولید ماهی دارد و بهره گیری مطلوب از این قابلیت ها نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / شهرستان کوثر با داشتن سه هزار و 39 دهنه چشمه ، بیش از سه هزار و 250 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق ، یک هزار و 527 رشته قنات و دو هزار و 450 کیلومتر مسیر رودخانه و آبراهه دارای چشم انداز تولید یک هزار تن گوشت ماهی در سال است.

تاکنون بهره گیری از این قابلیت ها در پرورش ماهی در کوثر کمتر مورد توجه قرار گرفته و صنعت آبزی پروری این شهرستان با تولید حدود 70 تن در سال همچنان بکر مانده است.

فرماندار کوثر گفت: به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان کوثر پرورش انواع ماهیان در مناطق مختلف این شهرستان امکان پذیر است.

علیرضا حسینی افزود: با بهره برداری مناسب از پتانسیل های موجود به نظر می رسد تولید انوع آبزیان در کوثر به مرز یک هزار تن برسد.

وی گفت: هم اکنون هشت مرکز پرورش ماهیان سردابی در شهرستان کوثر فعال است و زمینه اشتغال ده ها نفر در این مراکز فراهم شده است.

فرماندار کوثر با برشمردن قابلیت سد لیکوان برای پرورش ماهی افزود: کیفیت ماهی های تولیدی این سددر سطح استان اردبیل بی نظیر است.

حسینی گفت: مراکز پرورش ماهی این شهرستان 73 تن ماهی تولید می کنند که به نظر می رسد این رقم امسال افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: قرار است برای اجرای طرح آبزی پروری 80 درصد تسهیلات و 20 درصد آورده بخش خصوصی اعمال شود/س.




برچسب ها: کوثر ، پرورش ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.