مديران ما در حالي براي تئاتر تصميم مي‌گيرند كه حتي يك بار هم تئاتر نديدند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه مجله تئاتر با حضور سجاد افشاريان كارگردان به نقد نمايش ن"نه دلاور بيرون پشت در" پرداختند. 

سجاد افشاريان كارگردان نمايشگاه ننه دلاور در خصوص نوشتن نمايش نامه گفت: من از گذشته متن‌هاي آماده‌اي داشتم و از آنجا كه به تماشاگر اهميت زيادي مي‌دهم و معتقدم همه مخاطبان از اين نمايشگاه سهم دارند تصميم گرفتم به موضوع جنگ و تصويرات بعد از جنگ بپردازم. 

وي ادامه داد: جنگ دغدغه من بود و برهمين اساس بازيگران را انتخاب كردم به طور كل سعي داشتم از دو نمايش نامه به نمايش نامه سوم به صورت مستقل برسم در نهايت امكان اجرا را پيدا كردم. 

افشاريان افزود: در خلال تمرين‌ها صحنه بعدي را مي‌نوشتم يا صحنه به صحنه متن را نوشتم. در مجموع نمايشنامه‌ها در اين حالت به ساختار اپيزوديك رسيد.  

وي با اشاره به نقش ننه دلاور عنوان كرد: من از زمان دانشجويي از وقتي كه در جشنواره دانشگاهي اين نمايشنامه را ادامه دادم مي‌دانستم كه نقش ننه دلاور را يك مردم بايد بازي كند اما اين مسئله در جشنواره دانشگاهي رد شد در نتيجه در جشنواره فجر از اين ايده استقبال بالايي صورت گرفت و اكنون هم  نمايش ننه دلاور در حال اجرا است. 

افشاريان اظهار داشت: من هميشه سعي كردم به كساني كه نمايش را مي‌بينند اهميت بدهم و از زير‌بار مسئوليت فرار نمي‌كنم و معتقدم نبايد دست‌هاي هم را رها كنيم. به همين دليل در نمايش ننه دلاور با موضوع جنگ از كساني مثل صابر ابر، سوسن شكيبيايي استفاده كردم چرا كه آنها با جنگ بزرگ شده‌اند.  

وي در خصوص تعطيل شدن سه روز اجراي نمايش ننه دلاور بيان كرد: به دليل جشنواره تئاتر مقاومت سه روز اجراي ما تعطيل شد اين درحالي است كه ما هرشب با 300 نفر در تالار حافظ اجرا مي‌رفتيم.  

افشاريان ادامه داد: با توجه به اينكه ما به صورت خصوصي اين نمايش را اجرا رفتيم سه روز تعطيلي به اجراي ما ضرر وارد كرد اين درحالي است كه من درخواست بسياري از دبير جشنواره مقاومت كردم كه كار را ببيند و ما را در بخش مهمان برنامه قرار دهد تا حداقل كار تعطيل نشود. 

افشاريان خاطرنشان كرد: در اين سالها هيچ چشم حمايت‌گري براي ما وجود نداشت و متأسفانه نمي‌دانم چرا مديران ما درگير تئاتر ديدن نيستند اما براي تئاتر تصميم مي‌گيرند. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار