اختتامیه دوره آموزشی عمومی زیباسازی شهری ویژه اصناف عصر روز چهارشنبه (10 مهرماه) با حضور ولی الله شجاع پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ، مسئولان و مدیران شهری و هیات مدیره انجمن صنوف مختلف در تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان زیباسازی شهر تهران، ولی الله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این مراسم گفت: ایران به عنوان یک کشور با پیشنه تاریخی محکم شناخته می شود و تهران به عنوان پایتخت این کشور باید به عنوان زیباترین شهر دنیا معرفی شود.
 
او با اشاره به اینکه شهر تهران به زیبایی اجتماعی برای بهبود شرایط فضاهای شهری نیازمند است، ادامه داد: شهردار تهران تلاش کرده تا تهران را به جایگاه مطلوب که از آن دور افتاده است، برساند.
 
شجاع پوریان با تاکید براینکه غفلت تاریخی ما به پیشنه بسیار ارزنده ای که تهران دارد، باعث شده تا این شهر با ناهنجاری های بسیاری مواجه باشد، افزود: بهترین راه کار برای از بین بردن این غفلت آشنایی نسل جدید با پشتوانه تاریخی تهران است.
 
این عضو شورای شهر تهران عدم مدیریت یکپارچه در سطح شهر تهران را یکی از دلایل و موانع برای پایتخت دانست و گفت: متاسفانه دستگاه های مسئول در موضوعات شهری مانند جزیره های بی اطلاع از هم عمل می کنند و در نهایت انگشت اتهام را به سوی شهرداری می گیرند.
 
او ضمن تشکر از سازمان زیباسازی شهر تهران در برگزاری دوره آموزش عمومی زیباسازی برای صنوف مختلف افزود: انجمن های مختلف در بخش های هنری که در زمینه زیباسازی فعال هستند می توانند با آگاهی نسبت به دانش عمومی زیباسازی یک نظم و هارمونی قابل دفاع در مقابل شهرتهران خلق کنند.
 
به گفته شجاع پوریان، برگزاری این دوره های آموزشی می تواند شهر را به سمت بهبود شرایط فیزیکی و بصری هدایت کند.
در ادامه این مراسم شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه اداره شهر هزینه بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می کند، گفت: این هزینه از جیب شهروندان تامین می شود در صورتی که اگر شهروندان به عنوان جزیی از بدنه شهرداری عمل کنند می توان این هزینه ها را کاهش داد.
 
او با اشاره به اینکه باید به شهروندان به عنوان مسئولانی که می بایست مراقب شهر باشند، نگاه کرد، ادامه داد: برگزاری دوره آموزش عمومی زیباسازی برای صنوف مختلف تلاش کرده تا ادبیات واحد در مورد زیباسازی شهر تهران را به دست بیاورد.
شوشتری با تاکید بر اینکه اساتیدی که در این کلاس ها حاضر می شدند، از ویژگی های خاصی برخوردار بودند، ادامه داد: آموزش مربیان مهد کودک، و جشنوار آفتابگردان ویژه دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی با هدف رسیدن به یک ادبیات واحد برگزار شده است.
 
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با برگزاری جشنواره پلاک طلایی، کوچه های زیبا، آفتابگردان و سایر برنامه های آموزشی، سازمان تلاش دارد تا احساس مسولیت شهروندان در مورد شهر را افزایش دهد.
 
او با اشاره به اینکه وضعیت تخریب در شهر بسیار بالاست که بخشی از آن به مسائل اقتصادی بر می گردد، گفت: اشکالی که در نورپردازی برخی از پل های سطح شهر اتفاق می افتد به دلیل دزدی هایی است که از سوی برخی افراد روی می دهد.
 
در ادامه این مراسم، حسین وجودی، مدیر کل آموزش های شهروندی سازمان زیباسازی شهر تهران به ارائه گزارشی در مورد روند برگزاری کلاس های آموزشی پرداخت و گفت: یکی از موثرترین اقدامات آموزشی سازمان، برگزاری دوره های آموزش عمومی زیباسازی ویژه اصناف دست اندرکار و تاثیرگذاران در زیبایی شهر بوده است.
 
به گفته او این دوره بر اساس یک دوره آموزش کوتاه مدت 30 ساعت در 9 سرفصل به شکل کارگاهی و گفت و گوی دو طرفه طراحی شد که طی آن به مباحث مرتبط با حوزه زیباسازی شهری پرداخته شد.
 
مدیرکل آموزش های شهروندی سازمان زیباسازی شهر تهران، با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی نزدیک به 600 نفر شرکت داشتند، گفت: آشنایی با شهر تهران، آشنایی با کلید واژه های زیباسازی شهری، کارکرد زیبایی در شهر، مبلمان شهری، هنرهای شهری، مطالبات شهری، کیفیت زندگی شهری، آشنایی با سازمان زیباسازی و پروژه های شهری و راهکارهای مدیریتی سرفصل هایی که در این دروه آموزشی تدریس شد.
 
وجودی با بیان اینکه آموزش به عنوان یک نقش توانمند کننده، بستر ساز و تسهیل کننده در برنامه های توسعه زیبایی شهری در نظر گرفته شده است، افزود: دوره آموزش عمومی زیباسازی برای انجمن های صنفی 5 گانه مرتبط با حوزه زیباسازی مشتمل بر انجمن های نورپردازان، مجسمه سازان، نقاشان، شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازان به منظور ارتقاء آگاهی و مهارت اصناف برگزار شد.
 
در پایان این مراسم از برگزیدگان هر انجمن صنفی با اهدای لوح یادبود و کارت هدیه تقدیر و تشکر شد. آذین تاجفر و مرجان کیانی، از انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایران، معصومه کریمی آذر و فرزانه عبدلی از انجمن مجسمه سازان، محسن فاتح پور و علی رضا نکویی از انجمن نقاشان، ایرج الوندی و فتح الله احمدی از اتحادیه تابلوسازان نئون و لیلا نصیری و فرنوش حسن پور ضیایی از انجمن شرکت های تبلیغاتی نفرات برگزیده هر بخش بودند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار