مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بیژن لطفی اظهار کرد: با همکاری اکیپ‌های 10 گردشی مراکز خدمات جهاد کشاورزی تاکنون میزان 21 هزار و 500 متر مربع تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و پس از تکمیل پرونده‌های مربوطه برای دادخواهی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی بخش کشاورزی تغییر کاربری بی‌رویه است، افزود: گستردگی و روند روبه رشد تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی موجب شده است که بخش از اراضی مرغوب کشاورزی از حوزه تولید خارج شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: تاکنون برای 77 مورد از پرونده‌های ارسالی متخلفان به مراجع قضایی رأی صادر شده است.

به گفته لطفی، از این تعداد آرای صادر شده برای 22 مورد رأی قلع و قمع و جزای نقدی و در 55 پرونده نیز عوارض و جزای نقدی صادر شده است.

*کشاورز آبیکی 130 تن پیاز در هکتار برداشت کرد

این مسئول اظهار کرد: یک کشاورز آبیکی موفق به برداشت بی‌سابقه پیاز به میزان 130 تن در هکتار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: مهدی نقی‌زاده دلایل موفقیتش در تولید بالای این محصول را مهارت و تجربه چند ساله خود در تولید پیاز، شرایط اقلیمی، کیفیت خوب خاک منطقه، رعایت دقیق اصول فنی و به‌کارگیری توصیه‌های کارشناسان ذکر کرده است.

لطفی گفت: این کشاورز آبیکی امسال 25 هکتار از اراضی خود واقع در روستای اسدآباد بخش کوهپایه آبیک را به کشت پیاز اختصاص داده و توانسته از هر هکتار 130 تن پیاز برداشت کند.
برچسب ها: قزوین ، کشاورزی ، آبیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.