وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ساماندهی امور مربوط به هنرمندان یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد است که این مهم در قالب تدوین نظام جامع صنفی هنر در تمام رشته‌های هنری پیگیری خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، علي جنتي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای تدوین نظام جامع صنفی هنر اظهار داشت: در تمام رشته‌های هنری برنامه‌ای داریم که بتوانیم امور مربوط به هنرمندان را در قالب نظام صنفی ساماندهی کنیم و به گونه‌ای فراگیر این کار انجام شود که کلیه هنرها اعم از سینما، تئاتر، تجسمی و دیگر رشته‌ها را با استفاده از نظر کارشناسان رشته‌های مختلف و آگاهی از نیازهای صنفی آنها، در بر بگیرد.
 
وی افزود: همچنین در حوزه مطبوعات هم این بحث را داریم که البته بخشی از کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می شود که باید با آنها مذاکراتی انجام شود.
 
جنتی تصریح کرد: باید تدریجاً به سمتی حرکت کنیم که نظام جامع صنفی را برای رشته‌های مختلف هنری تعریف کرده و به صورت عملی آن را اجرایی کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همچنین باید مقررات قانونی مربوط به آن در جایی که نیاز به مصوبه دولت یا مجلس دارد، هم رعایت شود و مصوبات لازم را بگیریم و بعد برای تشکیل نظام جامع صنفی هنر اقدام کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار