همزمان با چهلمین سالروز جنگ اکتبر، صدها تن از مردم انگلیس و آلمان با برگزاری تظاهراتی در محکومیت "کودتای نظامی" مصر ضمن اعلام حمایت از اخوان‌المسلمین، برکناری عبدالفتاح السیسی را خواستار شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این تظاهرات که روز یکشنبه در اعتراض به "کودتای نظامی" مصر، برگزار شد، شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از اخوان‌المسلمین مصر اعلام کردند.
تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی را علیه عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر سردادند.
در این تظاهرات که به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و به مناسبت چهلمین سال پیروزی جنگ ششم اکتبر 1973 برگزار شد، تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل سفارت مصر در لندن و دیگر شهرهای انگلیس مخالفت خود را با آنچه از آن به عنوان " کودتای مصر" یاد می‌کردند، اعلام کردند.
احمد عامر، سخنگوی ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت درانگلیس نیز گفت: تمامی مردم مصر و جهان با این "کودتای نظامی" مخالفند و کشورهای اروپایی تاکنون این "کودتا" را به رسمیت نشناخته‌اند، اما این کافی نیست و این کشورها باید مواضع خود را در قبال این "وحشی‌گری" و "خونریزی" آشکار کنند.
از سوی دیگر، صدها تن از شهروندان ترکیه‌ای و عرب مقیم در آلمان تظاهرات مشابهی را در محکومیت "کودتای مصر" در خیابان‌های برلین برگزار کردند.
تظاهرکنندگان با حمل پرچم‌های مصر حمایت خود را از "مشروعیت" اعلام و بار دیگر تاکید کردند که با "کودتای نظامی" در مصر مخالفند.
در این تظاهرات همچنین شعارهایی در محکومیت کشتارهای میدان "رابعة العدویة" در 14 اوت سر داده شد.
شرکت‌کنندگان در ادامه برکناری عبدالفتاح السیسی را خواستار شده و از وی به عنوان" قاتل بی‌گناهان و کودکان" یاد کردند.
تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای که میان هزاران رهگذر آلمانی پخش شد، اعلام کردند که کودتای نظامی مصر که به برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق این کشورانجامید همواره "کودتای نظامی و منافی دموکراسی" باقی خواهد ماند.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار