سعید حیدری‌طیب با تاکید بر موفقیت و بازتاب چشمگیر سخنان رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل گفت: سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل نشانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران و بیانگر نرمش قهرمانانه بوده و این نظام در اجرای کنوانسیون منع اشاعه سلاح‌های شیمیایی سرآمد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی با تاکید براینکه فرصت اجرای قانون مجلس در احقاق حقوق جانبازان شیمیایی به‌دست آمده، گفت: اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا به قربانی‌شدن ایرانیان در سال‌های هشت سال جنگ تحمیلی توسط صدام و رژیم‌های بعثی موید این مطلب است.

حیدری‌طیب با اشاره به احقاق‌نشدن حقوق جانبازان شیمیایی افزود: تاکنون حقوق این جانبازان در مجامع داخلی و بین‌المللی ادا نشده و آمار بالایی از شرکت‌های اروپای شرقی و آمریکایی با عدم فرمان‌بری از قوانین داخلی در تجهیز صدام به سلاح‌های شیمیایی کمک کرده‌اند که برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: حمایت قوای سه‌گانه و سپاه پاسداران از روحانی، موجب دنبال‌شدن سیاست تنش‌زدایی نظام اسلامی ایران شد و باید فرمان مقام معظم رهبری در سیاست هسته‌ای دنبال شود و مجلس، دولت و دیگر مسئولان باید با وحدت خود حامی این هدف والا باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی حرام اعلام‌شدن استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از سوی مقام‌معظم رهبری را موفقیتی بزرگ و دینی در سیاست خارجی دانست و اعلام کرد: حمایت سپاه‌پاسداران در بیانیه اخیر از سیاست تعاملی دولت موجب ایجاد برگ برنده‌ای برای روحانی شد./س

 

برچسب ها: حمایت ، قوای ، سه گانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.