رئیس دبیرخانه همایش بین المللی قره باغ از تمدید مهلت یک هفته ای ارسال چکیده مقالات به این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حسن گلی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همایش بین المللی قره باغ توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی شمال‌غرب کشور ، کمیسیون حقوق بشراسلامی و با همکاری اتحادیه آزادی قره باغ جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار می‌شود افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش بین المللی قره باغ تا 23 مهرماه سال جاری تمدید شده است.

دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه فراخوان این همایش بین المللی با استقبال گسترده اساتید و پژوهشگر ایران، جمهوری آذربایجان ، ترکیه و سایر کشورهای منطقه قفقاز و روسیه مواجه گردیده است اظهار داشت: اساتید و پژوهشگرانی که تاکنون موفق به ارسال چکیده مقاله خود نشده‌اند می‌توانند مطالب خود را منطبق با شرایط اعلامی در فراخوان تا 23مهرماه به ایمیل کمیته علمی این همایش به نشانیconference. garabag@tabrizu. ac. Ir ارسال نمایند.

رئیس دبیرخانه همایش بین المللی قره باغ خاطرنشان کرد: این همایش در ۱۵ آبان ماه سال جاری درتبریز برگزار خواهد شد.

پژوهشگر مسائل قفقاز با بیان اینکه مردم مسلمان جمهوري آذربايجان طي 21 سال گذشته، متأثر از نابساماني هاي جنگ قره باغ و پيامدهاي آن بوده اند، افزود: اميدواریم برگزاری اینگونه همایش ها بتواند گام هاي عملي براي آزادسازي و رفع مشکلات آوارگان ناشی از جنگ قره باغ بردارد.

کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه گرچه محافل ایران ستیز، تلاشها و تبلیغات زیادی کرده اند تا کمکهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم جمهوری آذربایجان را مکتوم و ایران را به همکاری با ارامنه متهم نمایند افزود: اما جمهوری آذربایجان به وبژه رزمندگان آذری که دارای وجدانهای پاک هستند هنوز که حدود بیست و یک سال از اشغال قره باغ می گذرد به یاد دارند که دولت و ملت ایران چه سان با الهام گرفتن از فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب که « قره باغ را خاک اسلام معرفی نمودند» به یاری هم کیشان خود شتافتند، اما افسوس که حضور افراد خائنی در مراکز حساس تصمیم گیری این کشور؛ قره باغ عزیز و ساکنان مسلمان آن را دچار مصیبت اشغال و آوارگی نمود.

گفتنی است: آدرس پایگاه اطلاع رسانی همایش بین المللی قره باغ http://qarabag.tabrizu.ac.ir بوده و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آن مراجعه نمایند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.