عضو کميسيون اسلامي شدن دانشگاه‌ها در شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در آیین‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها به هیچ عنوان مسئله "تفکیک جنسیتی" مطرح نشده است.

"صابر اکبري جدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در توضيح شبهاتي که پيرامون ادامه طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: مصوبه يا آيين‌نامه‌اي تحت عنوان "تفکیک جنسیتی در دانشگاه" وجود ندارد، فقط يک آيين‌نامه تحت عنوان اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سال 78، 79 و در دولت هفتم ابلاغ شد که در آن برنامه‌هایی از جمله بحث فضاهای آموزشی و دانشگاهی و تفکيک اردوهای تفریحی و بازدیدی دانشجویان که لزومي در مختلط بودن آن وجود ندارد، مطرح بود. همچنين در يکي از بندهاي آيين‌نامه توصیه شده حتی‌الامکان از اختلالات غیرضروری در فضای دانشگاه‌ها نيز خودداری شود.
 
وي با بيان اينکه معتقدم وزارت علوم در آن زمان مسئله تفکیک جنسیتی را به عنوان یکی از راهکار مطرح کرد، گفت: در آیین‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها به هیچ عنوان مسئله "تفکیک جنسیتی" مطرح نشده است.
 
جدي در ادامه گفت: برداشت برخی افراد از آیین‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها تنها مسئله «تفکیک جنسیتی» بود که این امر منجر به اين شد که اصل آیین‌نامه شفافیت خود را از دست دهد.
 
عضو کميسيون اسلامي شدن دانشگاه‌ها در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه مي‌توان تفکیک جنسیتی را تکه‌اي از پازل اسلامی شدن دانشگاه‌ها در نظر گرفت، بيان داشت: سياست بر کاهش اختلالات غيرضروري دانشجويان است و روساي دانشگاه‌ها نيز بايد در راستاي سياست‌ها در اين مورد تصميم‌گير کنند.
 
جدي با اشاره به اينکه نباید این مسئله در فضاي دانشگاه آثار منفي ايجاد کند، تصريح کرد: اقدامات کارشناسي نشده و غيراصولي مي‌تواند به فضاي دانشگاه‌ ضربه زده و دانشجويان را نسبت به اسلام بدبين کند و به جاي اينکه قانوني فضاي دانشگاه را به سمت اصلاح پيش برد، مشکلات عدیده‌ای را براي دانشجويان اينجا مي‌کند.

 وي با اشاره به دانشگاه‌هايي که مسئله تفکيک جنسيتي در آن اجرايي مي‌شود، مطرح کرد: بعضی از گروه‌هاي معارف در دانشگاه‌ها قانونی را مبني بر تشکيل کلاس‌‌هاي دانشجويان دختر و پسر به صورت مجزا اجرايي کردند که بنده معتقدم اگر فضاي کافي و هزينه براي اين کار وجود داشته باشد و به قسمت‌هاي ديگر دانشگاه آسيبي وارد نکند، اقدام بسيار خوب و پسنديده‌اي است.

اکبري‌جدي تصريح کرد: مسئله تفکیک جنسیتی نتيجه نهایی آیین‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها بود که وزارت علوم بسیار سریع به آن پرداخت، لذا بايد اجرايي کردن قوانين در راستای سیاست‌های کلان جامعه باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار