نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی امروز جمعه بین سیسیل و تونس واژگون شد و صدها سرنشین این قایق به دریا افتادند و 27 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ این حادثه پس از گذشت حدود یک هفته از کشته شدن دست کم 319 نفر در حادثه غرق قایق حامل مهاجران اریتره ای و سومالیایی نزدیک جزیره لامپدوسا در جنوب ایتالیا روی داد.

سخنگوی نیروی دریایی ایتالیا درباره حادثه امروز گفت دست کم دویست نفر در دریا هستند و بالگردهای نیروی دریایی برای بیرون کشیدن آنها از آب تلاش می کنند. وی ازود، دو کشتی نیروی دریایی ایتالیا نیز در محل حادثه هستند.

سخنگوی نیروی دریایی مالت نیز گفت مقامات این کشور عملیات نجات را که در قلمرو دریایی مالت صورت می گیرد هماهنگ می کنند. وی افزود قایق حامل مهاجران غیرقانونی در 120 کیلومتری سواحل لامپدوسا غرق شد و نجات یافتگان به این جزیره منتقل خواهند شد.

غرق قایق حامل مهاجران در هفته گذشته بدترین فاجعه در بحران طولانی مدت مهاجران است. دهها هزار مهاجر غیرقانونی سوار بر قایق های فرسوده و شلوغ برای رسیدن به سواحل جنوبی ایتالیا تلاش می کنند و برخی از آنها در دریا غرق می شوند. جزیره کوچک لامپدوسا که در میانه راه سیسیل و تونس قرار دارد بیشترین فشار بحران مهاجران را تحمل می کند.

امروز دست کم 500 مهاجر دیگر با سه قایق خود را به بخش های مختلف جزیره سیسیل ایتالیا رساندند یا در دریا نجات داده شدند.
برچسب ها: قایق ، پناهجو ، مالت ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار