معاون حقوقي رئيس‌جمهور گفت: علاوه بر رعايت حقوق مادي و سياسي در جامعه حقوق معنوي بسيار ارزشمند است به عنوان مثال اين حقوق امكان اين را فراهم مي‌كند كه بانوان محجبه به راحتي و بدون دغدغه به حقوق شهروندي خود مانند تهيه لباس اسلامي دست پيدا كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "الهام امين‌زاده" در جلسه هم‌انديشي با اساتيد دانشگاه الزهرا(س) با توجه به حقوق معنوي شهروندان گفت: علاوه بر رعايت حقوق مادي و سياسي در جامعه حقوق معنوي بسيار ارزشمند است به عنوان مثال اين حقوق امكان اين را فراهم مي‌كند كه بانوان محجبه به راحتي و بدون دغدغه به حقوق شهروندي خود مانند تهيه لباس اسلامي دست پيدا كنند.

وي ادامه داد: در برنامه 5 توسعه دو بند مهم وجود دارد كه دولت را موظف كرده حقوق شهروندي را آموزش دهد همانطور كه حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر روحاني نيز برنامه‌هايي براي ايجاد انعقاد تفاهم‌نامه با صدا و سيما و آموزش و پرورش در خصوص حقوق شهروندي دارد تا بتوان به راحتي به اين حقوق دست پيدا كرد.

امين‌زاده با اشاره به تقسيم‌بندي شهر و شهروند گفت: بنابر نقل‌قولي از گفتار ارسطو كه بيان كرده شهروند كسي است كه در شهر نيز به معناي فرمان‌بردار است در اين خصوص حقوق شهروندي بايد درد شود همانطور كه لايحه امنيت زنان در قبال خشونت‌هيا مادي، جسمي، معنوي و جنسيتي به كميسيون براي بررسي رفته است.

معاون حقوقي رئيس‌جمهوري در پايان خاطرنشان كرد: نظريات افراد فرهيخته در خصوص حقوق شهروندي قطعا چراغ راهي است براي تنظيم سند اين حقوق است كه انشاالله بتوانيم در جامعه اسلامي اين حقوق را به اجرا درآوريم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، اساتید ، مهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار