معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:11 درصد اشتغال جهانی را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده و نزدیک به 250 میلیون نفر در حوزه گردشگری در دنیا مشغول فعالیت هستند.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 30 هتل با ظرفیتی حدود چهار هزار و 800 تخت در آذربایجان غربی آماده پذیرش مسافران است.

وی ادامه داد: نزدیک به چهار هزار و 500 مرکز آموزشی نیز در ایام تابستان تبدیل به خوابگاه‌های مسافران در سطح آذربایجان غربی می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: مسافران می‌توانند از این مدارس برای اقامت استفاده کنند و تخفیف‌های ویژه‌ای نیز آموزش و پرورش به فرهنگیان ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: این ظرفیت نزدیک به 10 هزار نفر امکان اسکان و اقامت مسافران را به صورت روزانه در آذربایجان غربی فراهم می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه می‌خواهیم این ظرفیت را به 50 درصد افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که درآمد هتل فعال از سایر بخش‌های اقتصادی به مراتب بالاتر است، اظهار داشت: هزینه هتل به غیر از سرمایه‌گذاری اولیه، راه‌اندازی و افتتاح، 70 تا 80 درصد درآمد و 20 درصد هزینه است.

امامی اعلام کرد: امسال تعداد گردشگران آذربایجان غربی ماورای سال‌های گذشته بوده به طوری که واحدهای اقامتی و هتل‌ها با 100 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: 11 درصد اشتغال جهانی را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده و نزدیک به 250 میلیون نفر در حوزه گردشگری در دنیا مشغول فعالیت هستند.

امامی ادامه داد: به ازای هر 11 شغل، یک شغل به حوزه گردشگری اختصاص دارد که حجم زیادی را به خود اختصاص داده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر صنعت گردشگری توسعه یابد مشکل بیکاری در کشور و آذربایجان غربی به طور کامل حل می‌شود اما باید این بخش را فعال، زنده و پرنشاط کنیم./س

برچسب ها: گردشگری ، فرهنگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.