قم/

يكي از مدرن‌ترين تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب ايران در قم احداث مي شود

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از احداث يكي از مدرن‌ترين تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب ايران در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران  قم؛  حميدرضا جانباز در سفر به قم ضمن بازديد از پروژه هاي بهره مند از تسهيلات بانك توسعه اسلامي در اين استان، گفت: براي موضوع استفاده از پساب در قم از تسهيلات بانك توسعه اسلامي استفاده مي شود.

وي يادآور شد: با بهره گيري از اين امكانات و اعتبارات يكي از مدرن ترين تصفيه خانه هاي فاضلاب ايران در قم در حال احداث است.

وي با تاكيد بر اينكه به منظور پايداري اقتصاد آب، بايد يك طرح جامع براي استفاده از پساب داشته باشيم، گفت: در اين زمينه بايد هم از امكانات بخش خصوصي و هم از اعتبارات بانك توسعه اسلامي استفاده كنيم.

جانباز در بخش ديگري از سخنان خود چالشهاي پيش روي آب قم در ماه هاي آينده را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به كاهش چشمگير بارشها و روان آبها در حوزه آبريز اين استان، افزود: علي رغم برخي مشكلات، با اقدامات انجام شده مشكل تامين آب قم مرتفع خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به حساسيت ويژه وزارت نيرو بر روي رفع مشكلات آب قم، گفت: تلاش شده است از منابع مختلف براي پايداري تامين آب شرب شهر و روستاهاي قم استفاده شود.

وي موضوع تامين آب قم را از جمله مباحث بسيار جدي وزارت نيرو دانست و گفت: در همين راستا از سالهاي پيش پروژه هايي براي تامين آب پايدار و با كيفيت مناسب براي استان قم تعريف شده است.

جانباز اهميت آبرساني به قم را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به عنايت رهبر معظم انقلاب به شهر قم گفت: با عنايت معظم له و موضوع استفاده از صندوق ذخيره ارزي يك خط انتقال آب به شهر قم تعريف شد كه ثمرات بسياري زيادي نيز داشت.

وي تكميل رينگ شهر قم با استفاده از تسهيلات بانك توسعه اسلامي را مورد توجه قرار داد و افزود: احداث مخازن و رينگ مي تواند مديريت بهينه را در توزيع آب در شهر قم به دنبال داشته باشد.

وي با بيان اينكه وزارت نيرو در خصوص تامين آب شهر قم حساس است، گفت: وزير نيروي دولت يازدهم در نخستين روزهاي كاري در اين وزارتخانه با حضور مديران آب قم مشكلات و چالش هاي آب اين شهر را مورد بررسي قرار داد و جمع بندي خوبي در اين خصوص انجام شد.

جانباز در بخش ديگري از سخنان خود اقتصاد آب را از مباحث مهم صنعت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: متاسفانه اين موضوع به نوعي امكان مانور را در مواجه با مسائل و مشكلات از ما سلب كرده و چابكي شركت ها را گرفته است.

وي با بيان اينكه آب با قيمت تمام شده بالايي در اختيار مشتركين قرار مي گيرد، گفت: اين در حالي است كه تعرفه هاي آب بسيار پايين تر از قيمت تمام شده است كه لازم است در اين زمينه بازنگري صورت گيرد.

وي با بيان اينكه البته تا اتمام سد كوچري و انتقال آب از اين سد به قم EC آب تا حدودي دچار نوسان خواهد بود، افزود:اين مشكلات با بهره برداري از سد كوچري به پايان خواهد رسيد.

جانباز با اشاره به شبكه دوم آب شهر قم، آنرا به عنوان الگويي براي كشور طي ۱۲ سال گذشته دانست و گفت: اين شبكه كه توانسته طي اين سال ها آب شرب شهروندان محترم شهر قم را به صورت مطلوبي تامين كند بايد همچنان فعال باشد تا ضمن در دسترس بودن آب براي مردم، به عنوان شبكه آبرساني استراتژيك براي مواقع بحران مورد استفاده قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه خط قرمز ما در وزارت نيرو توزيع آب غيركيفي است، افزود: با وجود تمام مشكلات بايد تلاش كنيم مسائل كيفي در خصوص آب شرب مردم چه در شهر ها و چه در روستاها به طور كامل رعايت شود./س

برچسب ها: قم ، تصفیه ، مدرن ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.