مستند "تهران هزار داستان" از تولیدات موسسه تصویر شهر در برنامه فانوس شبکه مستند به روی آنتن می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي موسسه تصوير شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، قرار است مجموعه ای از مستندهای این موسسه سه شنبه های هر هفته ساعت 23 در برنامه فانوس شبکه مستند پخش شوند که سه شنبه این هفته 23 مهرماه به نمایش مستند تهران هزار داستان به کارگردانی احمد میراحسان اختصاص دارد.

فیلم تهران هزار داستان از مجموعه مستند تهران از نگاه هنر است كه در ارتباط با ادبيات مدرن- شهري ساخته شده است و داستان شهرزاد و شهريار به عنوان يكي از لايه‌هاي فيلم روايت مي‌شود. در حقيقت شروع فيلم با خانم دكتر سيمين دانشور است كه نمادي از شهرزاد قصه‌گو به شمار مي‌آيد و پانته آ بهرام در آن به عنوان روایت گر ایفای نقش می کند. 

اين مستند به داستان‌نويساني كه درباره تهران داستان نوشته‌اند، مي‌پردازد و در آن به دنبال زين‌العابدين مراغه‌اي تا جمال‌زاده و هدايت و از هدايت، گلستان، صادقي تا گلشيري مي‌رود همچنين در اين مستند به نويسندگان زن نيز پرداخته مي‌شود.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته مستند تهران در عکس به کارگردانی روبرت صافاریان از مجموعه مستند تهران از نگاه هنر از همین شبکه به روی آنتن رفته است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.