سازمان عفو بین الملل امروز درخواست اتحادیه آفریقا را از دیوان کیفری بین المللی مبنی بر به تعویق انداختن محاکمه رهبران کنیا، تاسف آور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ عفو بین الملل که مقر آن در لندن است، اعلام کرد اتحادیه آفریقا که درخواست مستثنی شدن رهبران کشورهای آفریقایی از محاکمه در لاهه را نیز مطرح کرده است،‌ پیام های نادرستی فرستاده است.

"تاواندا هوندورا" معاون مدیر بخش حقوق و سیاست عفو بین الملل گفت: «بیانیه اتحادیه آفریقا پیام نادرستی به همراه دارد و آن این است که سیاستمداران قاره آفریقا منافع سیاسی خود را بالاتر از حقوق قربانیان جنایات جنگی، جنایات ضد انسانی و نسل کشی می دانند.»

"اوهورو کنیاتا" رئیس جمهور کنیا و ویلیام روتو معاون وی به برنامه ریزی خشونتهای قومی پس از انتخابات سال 2007 که 1100 کشته و 600 هزار بی خانمان بر جای گذاشت متهم هستند و دیوان بین المللی کیفری آنها را به ارتکاب جرائم ضد انسانی متهم کرده است.
کنیاتا روز شنبه دیوان بین المللی کیفری را «بازیچه قدرتهای امپریالیستی رو به زوال» دانست.

با این حال، "هوندورا" تاکید کرد محاکمه متهمان باید انجام شود.
این مقام عفو بین الملل گفت: «درخواست تعویق محاکمه کنیاتا و روتو پیام روشنی به همراه دارد که بر اساس آن قربانیان خشونت های پس از انتخابات هیچ اهمیتی ندارند.»
وی افزود: «این قربانیان پنج سال صبر کرده اند تا عدالت اجرا شود. این محاکمه ها باید انجام شود.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار