معاون اسبق درمان "وزارت بهداشت" با تاکید بر اینکه حوزه درمان حوزه سخت و دشواری است گفت: این معاونت باید پاسخ گوی مردم در هر حالت باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر امامی رضوی معاون اسبق درمان وزارت بهداشت امروز 22 مهر در مراسم تودیع و تکریم معاون جدید درمان گفت: آمار مراجعات به بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور  6 میلیون در روز است به طوریکه از سال 89 تا 91  این میزان از یک میلیون نفر بود تا 21 نفر روز افزایش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه شانزده هزار به تعداد تخت های بیمارستانی در طول این مدت خدمتم  افزوده شده عنوان کرد : فقط در طی سالها ی 89 تا 91  هزارو  هشتصد تخت ویژه، صد تخت دیالیز، چهارصد تخت اورژانس به  مجموعه درمانی افزوده شده و صد اورژانس بیمارستانی مورد باز سازی قرار گرفته شده است.
 
امامی رضوی  تاکید کرد: نکته مهم در بهره مندی مردم از خدمات سلامت ایجاد 700 رشته تخصصی و اضافه شدن محل خدمت است که هر سال 2000 متخصص را برای ارائه خدمت به مناطق کل کشور اعزام می کنیم.
 
وی ادامه داد: از سال 88 که معاونت بهداشت و درمان از هم  جدا شده اند ما تمرکز خود را روی برنامه های راهبردی و برنامه عملیاتی را چراغ راه خود قرار دادیم.
 
وی در خصوص  اقدامات دیگر این چند سال خدمت عنوان کرد: بحث اعتبار بخشی بیمارستان ها را تغییر دادیم و امسال اولین سالی بود که بیمارستان ها با نسخه جدید اعتبار بخشی شده اند.
 
همچنین صدر بندی خدمات بیمارستانی باز نگری شد و برنامه سد بندی نیروی انسانی تدوین شده و در حال ابلاغ است.
 
امامی رضوی خاطر نشان کرد: راهنمای بالینی  با همت مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها اجرایی شده  و تا الان پنجاه مرکز تحقیقاتی  راهنمای بالینی ارائه کرده اند  و بقیه در حال ارائه آن است .
 
وی در خصوص  تعرفه ها نیز ادامه داد: بحث تعرفه و کتاب تعرفه از اقدامات مهم دیگر بوده  که در همین راستا نظام  تعرفه در کشور انجام شده  و در حال کار روی این برنامه هستیم و باید توجه داشت تا وقتی منابع مناسب برای بخش سلامت ایجاد نشود اصلاح تعرفه ها به درستی صورت نمی گیرد.
 
امامی رضوی خاطر نشان کرد: حوزه درمان حوزه سخت و دشواری است   و باید مسئولین آن همیشه آماده پاسخگویی به مردم باشند  و این امر عملی نمی شود مگر با تعامل و همکاری و تلاش شبانه روزی. 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.