چاي سبز به دليل رنگدانه هاي زيادي که دارند مي توانند بيماري هاي خطرناکي مثل سرطان را بهبود بخشند و جلوي پيشرفت آن را مي گيرند.

مرتضي صفوي متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسيدهاي چرب امگا3 به عنوان يک عامل محافظتي براي پيشگيري از سرطان پوست است که مواد مغذي در برنامه غذايي افراد مي تواند روند پيشرفت بيماري به خصوص سرطان را به شدت کاهش دهد.

وي افزود: عوامل غذايي در بروز انواع سرطان ها نقش بسزايي دارند که مواد غذايي حاوي آنتي اکسيدان مانند چاي سبز به پيشگيري از سرطان نيز کمک مي کند.

وي تصريح کرد: اسيدهاي چرب امگا3 به عنوان يک عامل محافظتي ويژه براي پيشگيري از سرطان پوست بسيار مفيد است و ملانوما براثر دريافت کم منابع ويتامين ب6 در پروتئين سويا ايجاد شود.

وي خاطرنشان کرد: برخي از مواد غذايي ديگر که نقش مهمي در پيشگيري از سرطان پوست دارد شامل ميوه ها، سبزي هاي سبز تيره، انگورقرمز، گوجه فرنگي، مرکبات، روغن زيتون، سير، ماهي است.

وي در خاتمه در خصوص مصرف غذاهاي متنوع که در ابتلا شدن به سرطان پوست جلوگيري مي کند گفت: براي کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست بايستي از مواد غذايي متنوع استفاده شود و يک رژيم سرشار از سبزي، ميوه و غلات سبوس دار باشد./ع2

برچسب ها: نوشیدنی ، سرطان ، چای ، سبز ، سویا ، اسید ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار