مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به حساسيت ويژه وزارت نيرو بر روي رفع مشکلات آب قم گفت: از منابع مختلف براي پايداري تامين آب شرب شهر و روستا هاي قم استفاده مي کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا جانباز در بازديد از پروژه هاي بهره مند از تسهيلات بانک توسعه اسلامي، در نشستي ويژه با حضور معاون بهره برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور، مديران عامل و معاونين شرکت هاي آب، آبفا و آبفار مسائل و مشکلات آب شهر قم را بررسي کرد.

وي تامين آب قم را از مباحث بسيار جدي وزارت نيرو دانست و گفت: از سال هاي پيش طرح هايي براي تامين آب پايدار و با کيفيت مناسب براي استان قم تعريف شده است.

مدير عامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به عنايت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم يادآور شد: با عنايت رهبر معظم انقلاب و استفاده از صندوق توسعه ملي يک خط انتقال آب به شهر قم تعريف شد که ثمرات بسياري زيادي نيز داشته است.

جانباز تکميل حلقه آبرساني شهر قم با استفاده از تسهيلات بانک توسعه اسلامي را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: احداث مخازن مي تواند مديريت بهينه را در توزيع آب در شهر قم داشته باشد.

وي با بيان اينکه وزارت نيرو در خصوص تامين آب شهر قم حساس است، اظهار داشت: وزير نيروي دولت يازدهم در نخستين روزهاي کاري در اين وزارتخانه با حضور مديران آب قم مشکلات و چالش هاي آب اين شهر را بررسي کرد.

وي با اشاره به استفاده از تسهيلات بانک توسعه اسلامي براي استفاده از پساب در قم يادآور شد: با بهره گيري از اين امکانات و اعتبارات يکي از مدرن ترين تصفيه خانه هاي فاضلاب ايران در قم در حال احداث است.

وي با اشاره به کاهش چشمگير بارش ها و روان آب ها در حوزه آبريز قم اظهار داشت: با لطف خدا مشکلي براي تامين آب قم نخواهيم داشت.

جانباز با بيان اينکه البته تا اتمام سد کوچري و انتقال آب از اين سد به قم درجه شوري آب تا حدودي دچار نوسان خواهد بود، افزود: با صبر و بردباري مردم عزيز قم که تاکنون همکاران ما را در شرکتهاي آب و آبفا ياري رساندند اين مشکلات با بهره برداري از سد کوچري به پايان خواهد رسيد.

وي در ادامه بر اتمام بموقع سد کوچري تاکيد کرد و گفت: نبايد خدشه اي به اين طرح عظيم که با عنايت رهبر معظم انقلاب به مراحل پاياني رسيده است وارد شود.

مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور همچنين با اشاره به شبکه دوم آب شهر قم ، آن را به عنوان الگويي براي کشور در 12 سال گذشته دانست.

جانباز اظهار داشت: اين شبکه که در اين سال ها آب شرب شهروندان محترم شهر قم را به صورت مطلوبي تامين کرده است ، بايد همچنان فعال باشد تا ضمن در دسترس بودن آب براي مردم، به عنوان شبکه آبرساني استراتژيک براي مواقع بحران مورد استفاده قرار گيرد.

جانباز با قدرداني از تلاش ها و همکاري هاي مديران آب و آبفاي استان قم در رفع مشکلات آبي اين استان گفت: با تدبير و همدلي و با لطف خداوند از اين شرايط سخت عبور مي کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نیرو ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار