رييس سازمان مديريت بحران کشور که به منظور بررسي معضلات و مشکلات ناشي از هجوم شن هاي روان در منطقه سيستان به سر مي برد گفت: خشک شدن تالاب هامون خسارات جبران ناپذيري به مناطق سيستان وارد کرده است .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن قدمي که از مناطق تحت تاثير شن هاي روان در شهرستان هاي هيرمند و زهک سفر کرده است تصريح کرد: عدم آورد رودخانه ي هيرمند که منجر به خشک شدن تالاب هامون و لم يزرع شدن مزارع کشاورزي روستاييان گرديده و همچنين وزش بادهاي 120 روزه(موسمي) حرکت ماسه هاي بادي و شن هاي روان از بستر تالاب را به شدت افزايش داده است .
وي به تاثير جبران ناپذير پديده خشکسالي در اين منطقه و درياچه هامون اشاره کرد و گفت: علاوه بر تهديد سلامت و بهداشت عمومي اهالي ، ايجاد مشکلاتي نظير مدفون شدن منازل روستايي،مسدود شدن مسير کانال ها و انهار سنتي،تخريب اراضي کشاورزي، از بين رفتن بافت لايه ي حاصلخيز خاک،افزايش تصادفات جاده اي و افزايش خسارت به تاسيسات زيربنايي را باعث گرديده است .
گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان مديريت بحران کشور به نقل از مديريت بحران استان سيستان و بلوچستان حاکي است : در مجموع از ابتداي سال جاري تا کنون ميزان خسارات وارده به بخش هاي کشاورزي،تاسيسات زيربنايي و سلامت بالغ بر 115 ميليارد ريال برآورد گرديده است.
     

          


برچسب ها: شن ، روان ، بودجه ، هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار