ابراهيمي با اشاره به انتشار برخي اخبار مبني بر حذف دهک‌هاي براي دريافت رايانه نقدي گفت: حذف يارانه برخي دهک‌ها نيازمند دقت، توجه و برنامه هوشمندانه است.

عبدالکريم هاشمي نخل ابراهيمي عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: پرداخت يارانه نقدي به صورت قانون در کشور اجرا شده است و حذف يارانه برخي دهک ها نيازمند دقت، توجه و برنامه هوشمندانه است زيرا توجه به تماي اقشار مردم وظيفه دولت است.

وي گفت: با توجه به کسري بودجه 1000ميليارد توماني دولت در پرداخت يارانه ها و حذف يارانه هاي نقدي بايد با رضايت مردم باشد و نوعي خود اظهاري از سوي افراد صورت بگيرد.

اين نماينده مجلس افزود: براساس اطلاعات و آمارهاي بانک اطلاعاتي کشور و تعيين دهک ها در سال گذشته در حال حاضر به آمارهاي جديد و اطلاعات به روز نياز داريم.

وي ادامه داد: در صورتي که اطلاعات دقيق نباشد يا شرايط افراد تغيير پيدا کرده باشد بايد ملاک هاي جديد درنظر گرفته شود و به آمارهاي جديد تولد و مرگ و مير توجه شود.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات گفت: ملاک هاي تعيين دهک هاي بالا به صورت بررسي درآمدهاي ماهانه، ميزان ثروت و دارايي به صورت زمين و ملک صورت مي گيرد.

وي افزود: امکان وجود افراد نيازمند در ميان دهک هاي بالا وجود دارد زيرا بيماران خاص با توجه به هزينه هاي بالاي درمان نيارمند توجه و تامين اعتبار نيازمند هستند و تمايز اين افراد به کارشناسي نياز دارد.

هاشمي تصريح کرد: پرداخت  يارانه به صورت غير نقدي و سهام راه حل مناسبي است و با ارائه مدارک و اوراق چندساله مي توان از تمامي افراد جامعه حمايت و از افزايش نقدينگي جلوگيري کرد.

وي افزود: ايجاد گزينه هاي مختلف و استفاده از سهام و اوراق مشارکت طرحي مناسب براي جلب رضايت مردم است.

وي در پايان گفت: مجلس منتظر پيشنهاد دولت در قالب لايحه است و با نظر کارشناسي در مجلس و بررسي مسائل، مشکلات و تبعات اين امر به ادامه راه با کمترين ضعف اميدوار هستيم.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۲
دلم میخوادرای گیری کنید اکثریت موافق برداشتن یارانه ها هستند از همه حالادولت به یه طریقی به اقشار کم درامد کمک خواهد کرد به امید یک اقتصاد سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۲
سلام چرا یارانه مهر 92 رو واریز نکردن ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۲
چه سهامی ، سهام اون شرکت هایی رو میدن که سود دهی وبازده خوبی نداره؟؟ این که فایده ای برای ملت نداره. همان سهام عدالت رو دادن بسه ، که به یکسری ها دادن وبه بقیه هیچ .بماند که سود چند سال را هم ندادن
حالا پولی که دارن میدن میره برای قبض ها وقتی سهام بشه پول قبض ها رو چه جوری پرداخت کنیم( قبض ها هم قراره گرون بشه)
آخرین اخبار