امروز ممیزی پیش از چاپ کتاب به گمان برخی به مثابه ملاکی برای بازگشت صنعت چاپ به زندگی و ظن برخی دیگر، نیشتری نشسته بر شاهرگ حیاتی این صنعت است.

باشگاه خبرنگاران- لغو ممیزی پیش از چاپ محصولات فرهنگی مكتوب که در جریان انتخاب یازدهمین رئیس‌جمهور کشورمان در بازه زمانی پس از شکوفایی انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز به عنوان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب، جرقه‌های امید را در ذهن اکثر نویسندگان و فعالان صنعت نشر حاضر درزیر سقف مراکز انتشاراتی زده و شعله‌ور کرد، این روزها چنان جرقه‌ اولیه افروخته شده را در سرمای سخنان مسئولان به فراموشی زمانه سپرده شده که صدای امیدواران ناامید شده را در قالب نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درآورد.

گفتنی است؛ که امروز ممیزی پیش از چاپ کتاب به گمان برخی به مثابه ملاکی برای بازگشت صنعت چاپ به زندگی و ظن برخی دیگر، نیشتری نشسته بر شاهرگ حیاتی این صنعت است.

بنابر آنچه در این مطلب آمده زنگی صنعت چاپ در برهه زمانی حال حاضر ما درگروی لغو یا قبول مجدد قانون ممیزی پیش از چاپ محصولات مکتوب است.

در نتیجه باید گفت شاید به نظر لغو ممیزی صنعت چاپ فاکتوری تسریع کننده در روند چاپ محصولات فرهنگی به حساب آمده و دغدغه اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تا اندازه‌ای مرتفع می‌کند اما لغو این قانون به رسمیت شناخته شده در جمع فرهیختگان قلم به دست کشورمان به احتمال زیاد آینده‌ای جز افزایش قارچ مانند کتاب‌های خالی از هرگونه ارزش معنوی قابل خوانش را نخواهد داشت./ي2

يادداشت از نسرين خداياري.
برچسب ها: ممیزی ، چاپ ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار