مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان، مدیران، مسئولین و کارکنان سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام) گفت: رمز موفقیت در هر جنگی، تقویت عقیدتی رزمندگان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: سردار خسرو عروج در گردهمایی پاسداران در سالن شهید فهمیده سپاه استان اظهار داشت: دوران جنگ های عملی به سرآمده و جنگ های جدیدی آغاز شده است. وی افزود:مهم ترین جنگ های دنیا، جنگ‌هایی بوده که به لحاظ اعتقادی مطرح شده و بیشترین تلفات در جنگ‌های اخیر نیز مربوط به جنگ هایی برمبنای اعتقادات می باشد.
سردار عروج تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه اعتقادات بنیادین که برگرفته از حماسه کربلای حسینی است، شکل گرفته و دنیا در برابر این نظام بسیج شده است.
مشاور فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌با اشاره به خصوصیات واقعه کربلا از منظر مختلف نظامی و اعتقادی گفت:‌کسانی که در یاری ولی خدا، نظاره گر باشند، مغبون هستند.
سردار عروج تأکید کرد:‌هنگامی که ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شوند، انسان زیان می بیند. حضرت امام حسین علیه السلام در ده منزل ، مردم را به حق دعوت کرد و در هر جایی، موضوعی را مطرح می فرمود.
وی ادامه داد: همه کسانی که امام حسین علیه السلام با آنها صحبت می کرد، حزب اللهی نبودند، افراد مختلف بودند. در دفاع مقدس ما نیز اینگونه بود؛ در حالی که وقتی این رزمندگان شهید می شدند، عراقی ها سه روز جشن می گرفتند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام حسین (علیه السلام) و یارانش به حر و لشگریانش آب دادند و آنها را سیراب کردند؛ اما اگر برخی از این افراد با نقاب در مقابل امام ایستادند و مقابله کردند و حرف ولی خدا را گوش نکردند به این برمی گردد که تشبثات دینی انسان را در دنیا گرفتار می کند.
وی گفت: دانسته های دینی ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کم نیست؛ اما اگر این دانسته ها به مقاومت اعتقادی تبدیل شود، می تواند راهگشا باشد و ما را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کند.
سردار عروج، بر ساده زیستی تأکید کرد و تلاش برای کسب رزق حلال، مراقبت از رفتار، احوال و افکار را یادآور شد و افزود: ماهیت عقیدتی جنگ در همین نکته ها نهفته است و اقامه نماز اول وقت و ردّ امانات که یکی از آنها خون شهدای دفاع مقدس است از دیگر مسایل مهم می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
مشاور فرمانده کل سپاه به پیروزی رزمندگان حزب اله در جنگ 33 روزه اشاره داشت و گفت: الان دنیا به این مسئله پی برده که رمز پیروزی در جنگ اعتقادی است و تقویت بنیه اعتقادی برای ما یک اصل می باشد.
وی افزود: نمی توان پنجاه و هفتی فکر کرد و سال نودی عمل نمود؛ افکار و عمل باید با هم منطبق باشند و این معنا در پیروزی رزمندگان حزب اله بر دشمن در جنگ 33 روزه، تجلی یافت.  ش ک
برچسب ها: موفقیت ، جنگ ، رزمندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.