محمد نهاونديان گفت: به زودی خبر آغاز تأمین اعتبار ده‌ها میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های صنعتی و اقتصادی اعلام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در بیست و هفتمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران که صبح امروز برگزار شد با بیان مطلب بالا گفت: به زودی خبر آغاز تأمین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌های صنعتی و اقتصادی اعلام می‌شود. 

وی افزود: در اجرای پروژه‌های صنعتی و اقتصادی که از طریق اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری انجام می‌شود بخش خصوصی در اولویت کامل خواهد بود. 

نهاوندیان با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: تحرکات جدید دیپماتیک ایران موجب به وجود آمدن آثار مثبت در اقتصاد کشور شده و این نشان می‌دهد که رویکرد جدید ایران علاوه بر دفاع عزتمندانه از حقوق هسته‌ای ایران از سوی دیگر زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را هم فراهم آورده است.
 
وی با تأکید بر برداشتن موانع حضور اقتصادی ایران در جهان اظهار داشت: خوشبختانه ابتکاراتی که در ماه‌های اخیر توسط دولت انجام شده زمینه را برای برداشتن موانع حضور اقتصادی ایران در بازارهای جهانی فراهم آورده است. 

وی گفت: هنوز که گام‌های نخستین مذاکرات دیپلماتیک ایران برداشته شده ما شاهد آثار مثبت آن بر اقتصاد کشور هستیم و چنانچه این مذاکرات به مرحله عملیاتی برسد بیشتر آثار اقتصادی آن را بر فضای کسب و کار شاهد خواهیم بود. 

وی با اشاره به اصرار و تمایلات کشورهای اروپایی برای انجام مذاکرات و قرارهای اقتصادی با ایران اظهار داشت این تمایلات و ابراز علاقه‌ها از سوی کشورهای اروپایی برای انجام قرارهای اقتصادی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران با تأکید بر رویکرد جدید دیپلماتیک ایران گفت: در این رویکرد حق دسترسی فعالان اقتصادی به بازارهای جهانی به عنوان یک حق مسلم و غیرقابل اغماض باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی افزود: در این رویکرد جدید یکی از نشانه‌های صداقت طرف مقابل باید این باشد که به صورت مرحله‌ای زمینه‌های اقتصادی حضور ایران در بازارهای جهانی کاملا فراهم شود. 

وی با تأکید بر قائده برد برد و اعتماد سازی گفت: تأمین مرحله‌ای دسترسی فعالان اقتصادی ایران به بازارهای جهانی جزو غیرقابل اغماض مذاکرات باید تلقی شود. 

نهاوندیان با اشاره به روز ملی صادرات و اهمیت صادرات گفت: روز ملی صادرات فرصتی است برای اینکه اهمیت صادرات و توسعه آن در رشد اقتصادی، اشتغال، کاهش گرانی و تورم مورد تبیین قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در روز ملی صادرات باید براین نکته تأکید کنیم که همانگونه که صادرات نیازمند تولید بهره ور است به‌‌ همان اندازه نیز نیاز به بستر مناسب بین المللی هم دارد.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اجرای مصوبه ۳۵ بندی اقتصادی گفت: رویکرد اصلی این مصوبه اصلاح فضای کسب و کار است اما بنا بر گزارش‌های رسیده در برخی از بخش‌ها اجرای این مصوبه با موانعی روبرو بوده است. 

وی افزود: هیچ یک به اندازه فعالان اقتصادی نمی‌تواند ارزیابی دقیق و صحیحی از اجرا یا عدم اجرای مصوبه ۳۵ بندی داشته باشد.  

وی با اشاره به فضای نشاط و امیدی که در اقتصاد کشور به وجود آمده اظهار داشت: هم اکنون بزرگ‌ترین موهبت الهی که به اقتصاد ایران عطا شده احساس امیدو انگیزه در فضای اقتصادی کشور است. 

نهاوندیان با تأکید بر اجرای مصوبه ۳۵ بندی دولت گفت: باید عزم خود را در حمایت واحدهای تولیدی و صنعتی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرده است. 

وی ادامه داد: در جهت گیری اعلام شده صندوق توسعه ملی استقبال از حضور بخش خصوصی در اولویت کامل قرار دارد. 

نهاوندیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از شرایط افول اقتصادی به شرایط رونق اقتصادی باز گردیم.  
گفتنی است، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران امروز با تأخیر یک ساعته در جلسه هیئت نمایندگان ایران حاضر شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پروژه ، صنعتی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فولاد اصفهان
۰۹:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
سلام
مسئولین محترم شما هم روزی بازنشسته میشوید، پس اگه حقوق شما را هم اینگونه بدهند آیا زندگیتان دچار تنش و مشکل نمیشوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط کافیه یک کم فکر کنید.
لطفا این پیغام را در وب سایت خود قرار دهید تا حرف ما راهم شنیده باشن
آخرین اخبار