تعدادی از دانشجویان دانشگاه الازهر با حضور در تظاهراتی موسوم به دانشجویان علیه کودتا در دانشگاه الازهر در شرق قاهره خواستار قیام عظیم دانشجویی در دانشگاه و بازگشت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت شدند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع ، دانشجویان معترض همچنین همزمان با تظاهرات در دانشگاه مسیر خیابان نصر منتهی به میدان رابعه العدویه را مسدود کردند و خواستار آزادی زندانیان اخوانی نیز شدند که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شدند.
آخرین گزارشات حاکی از آن است که نيروهاي امنيتي مصر پس از ورود به دانشگاه الازهر در قاهره، گاز اشک آور به طرف معترضان شليک کرد.

با توجه به تلاش دانشجویان برای حرکت به سوی میدان رابعه العدویه و حضور نیروهای امنیتی انتظار می‌رود درگیری‌های گسترده‌ای در این منطقه ایجاد شود و به نظر می‌رسد که دانشگاه الازهر نیز تا زمان نامعلومی تعطیل اعلام شود.

از سوی دیگر نیز "علاء و جمال" مبارک فرزندان حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر و حبیب العادلی وزیر کشور وقت مصر برای ادامه محاکمه به اتهام قتل معترضان و وارد کردن خسارت به اموال ملی از طریق صادرات گاز به اسرائیل به دادگاه جنائی قاهره در آکادمی پلیس حاضر شدند.
برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار