مقامات افغان امروز اعلام کردند نیروهای امنیتی افغانستان طی چند عملیات در سراسر این کشور در 24 ساعت گذشته، 22 جنگجوی طالبان را کشتند و 16 تن دیگر را دستگیر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛در تازه ترین رویداد از اعمال فشار علیه جنگجویان طالبان، بنابر اعلام یک مقام محلی، نیروهای امنیتی افغانستان صبح یکشنبه به یک مخفیگاه طالبان در منطقه شیگال در استان کنر در شرق این کشور حمله کردند و شش جنگجو از جمله یک فرمانده گروه را کشتند.

"عبدالظهیر صفی" از مقامات منطقه ای به خبرگزاری شین‌هوا گفت :« نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی ساعت ده صبح به وقت محلی به یک مخفیگاه طالبان در منطقه شیگال حمله کردند که این حمله به کشته شدن شش شورشی از جمله ملا مرسلین منجر شد».

وی افزود نیروهای امنیتی در این عملیات متحمل تلفات نشدند.

"صفی" همچنین خاطر نشان کرد جنگجویان طالبان در اقدامی تلافی جویانه یک پسر بچه 12 ساله را ربودند و به اتهام جاسوسی برای نیروهای امنیتی اعدام کردند.

"صفی" گفت این پسر بچه هیچ ارتباطی با نیروهای دولتی نداشت.

وزارت کشور افغانستان همچنین از کشته شدن 22 جنگجوی طالبان خبر داد که شش تن از آنها از روز شنبه در استان کنر در شرق افغانستان کشته شدند.

وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد :« پلیس افغانستان با پشتیبانی ارتش و نیروهای ائتلاف تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چند عملیات پاکسازی را در استان های ارزگان، قندهار، غزنی، کنر و هرات طی 24 ساعت گذشته انجام داد که به کشته شدن 22 شورشی مسلح طالبان منجر شد ».

علاوه بر کشته شدن 22 جنگجوی طالبان، نیروهای دستگاه اطلاعات ملی افغانستان 16 تروریست را دستگیر کرده اند.

دستگاه اطلاعات ملی افغانستان در بیانیه هایی که روزهای شنبه و یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد 13 تروریست در استان زابل در جنوب افغانستان و سه تن دیگر در استان پکتیکا دستگیر شدند.

در عین حال، جنگجویان طالبان که با دولت مبارزه می کنند نیز مدعی شدند بیش از دوازده نیروی امنیتی را طی دو روز گذشته کشته اند.

از آنجا که طرفین درگیری در افغانستان اغلب در خصوص تعداد تلفات طرف دیگر مبالغه می کنند، تایید ادعاها به طور مستقل دشوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار