رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: زندان‌های کشور باید به مرکز اصلاح و حرفه‌آموزی برای محبوسین تبدیل شده تا سلامت جامعه بیش از گذشته تضمین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ غلامحسین اسماعیلی در مراسم معارفه مدیرکل جدید زندان‌های استان اردبیل با تاکید بر صیانت و حفظ حقوق مردم، احترام به حقوق عامه مردم را زمینه‌ساز پاسداری از حق‌الله دانست.

وی افزود: طبق احادیث و روایات به ویژه سخنان گهربار حضرت علی (ع)، خداوند متعال یکی از اسرار فلسفه وجودی انسان را در احترام به حقوق همدیگر قرار داده است.

اسماعیلی در این مراسم با اشاره به اینکه نباید بین حقوق مردم، حقوق حاکمیت و حقوق کل جامعه تضاد ساختگی ایجاد شود، تصریح کرد: مسلماً نگاه کارشناسی و هوشیارانه نسبت به هر کدام از آنها به ایجاد جامعه هماهنگ و همراه کمک کرده، بستر‌ساز امنیت و آرامش در جامعه است. این مسئول اضافه کرد: در جهان هستی همه انسان‌ها حتی محکومان و متهمان حقوقی دارند، وظیفه ما به ویژه در سازمان زندان‌ها و بخش‌های مختلف آن فراهم آوردن امکانات برای افرادی است که بنا به دلایلی در زندان‌ها به سر می‌برند.

وی بیان کرد: در مراوداتمان با مردم هرگز نباید فراموش کنیم که همه مردم آفریده خدا هستند و شرع و وظیفه حکم می‌کند تا نسبت به خلق‌الله احساس مسئولیت کنیم.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با تشریح اینکه زندان عوارض مثبت و منفی برای محکومان به حبس دارد، گفت: بایستی در زندان‌ها سعی شود نکات مثبت تأثیرگذار تقویت شود و در این راستا آموزش‌های اخلاقی، حرفه‌آموزی، سوادآموزی و... بیش از پیش در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

در پایان این مراسم نیز با قدر دانی از خدمات علی جلیلی، مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل معرفی شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، اصلاح ، و ، حرفه ، آموزی ، در ، زندانهای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.