"خنکای ختم خاطره" درجشنواره سوره مهر با برخورداری از استقبال مخاطبان، روایتگر ایرانیان و اقلیت هایی شد که یوسف و گم گشته ای را از دست داده اند.

حمید رضا آذرنگ نویسنده نمایش "خنکای ختم خاطره" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: حدود چهار سال پیش به سفارش انجمن دفاع مقدس، پس از گفتگویی با آقای مسافر آستانه، با بیان این مسئله که «هدف ایشان از اجرای چنین اثری چیست؟»، خوشبختانه با فکر روشن و وسعت دید ایشان و  نقد پذیری وی مواجه شدم. 

آذرنگ در ادامه گفت: بر اساس گفتگویی که استقبال  آقای مسافر آستانه را در پی داشت، به دور از شعار و با حفظ استقلال قلم، نوشتن نمایشنامه "خنکای ختم خاطره" رقم خورد. به طوری که در دوره زمانی فشرده، طی بیست روز این نمایشنامه را نوشتم و در آن زمان آقای نیما دهقان کارگردانی این اثر را پذیرفتند و همچنین این اثر در جشنواره سوره مهر امسال به کارگردانی امین ابراهیمی در حوزه هنری به روی صحنه رفته است. 

این نویسنده و بازیگر تئاتر خاطر نشان کرد: در هر جای دنیا سربازان، مقدسین آن مملکت محسوب می شوند، و وقتی کسی بتواند با قلمش از دردی بگوید که جوانی در بهترین سال های زندگانی خود، با دفاع از مملکت خویش چه صدماتی بر وی و اطرافیانش تحمیل شده است، بهترین راوی می شود برای کسانی که با دستان خالی عقبگرد نکردند و جنگیدند.

این نویسنده و بازیگر تئاتر اظهار داشت: "خنکای ختم خاطره" ساختار اپیزودیک به هم پیوسته ای دارد. به طوری که یک قصه واحد منشعب می گردد به مجموعه قصصی که از اول تعریف می شود. این اثر، روایتگر  یک سرباز است که بعد از بیست و پنج سال ، در شرایطی که جان در بدن دارد اما مشکل جسمانی و عدم تکلم بر او چیره شده است با پلاکی به نام یوسف در دستش پیدا می شود.و عده ای به تکاپو می افتند تا یوسف را به یعقوبش برسانند.

آذرنگ در گفتگو باخبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران ادامه داد: نام یوسف در این نمایش صورتی نمادین به خود می گیرد، به طوری که این فرد به  کسانی که یوسف و گم گشته ای دارند، مرتبط است. 

لازم به ذکر است، نمایش "خنکای ختم خاطره" بعد از چهار سال به کارگردانی امین ابراهیمی در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری در هفتمین روز از جشنواره سوره مهر در حالی به روی صحنه رفته است که با بازخورد بسیار خوبی از جانب مخاطبان مواجه شده، چرا که داستان و قصه های منشعب شده به نحوی باور پذیر و بی پرده با تماشاچیان ارتباط برقرار کرده و رضایت مخاطبان را در بر داشته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.