معاون رئيس مرکز حج و پزشکي جمعيت هلال احمر از اعزام دومين گروه زائران بيمار به کشور در شب دوشنبه 30 مهر ماه خبر داد.

وليد دنده بر در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به خروج روزانه 5 هزار زائر از مکه مکرمه به مدينه منوره و ايران گفت: مرکز حج و پزشکي همراه با برنامه ريزي منسجم سازمان حج، برنامه ريزي خود را براي خروج و اعزام بيماران به خصوص بستري ها به ايران انجام داده است.
 
وي در ادامه افزود: برابر با وضعيت جسماني بيماران، امشب 4 زائر که بيماري هاي قلبي و ديابتي دارند تحت شرايط مراقبتي با اطلاع قبلي به خانواده هايشان به کشور بازگردانده خواهند شد.
 
دنده بر در ادامه خدمات ارائه شده در بيمارستان مکه از آغاز حج تمتع گفت: از ابتداي حج تمتع 92، 4هزار و 673 ويزيت تخصصي، 600 ويزيت دندانپزشکي، 200 بيمار در بخش بستري، 350 بيمار در بخش اورژانس و 130 بيمار در بخش سي سي يو تحت مراقبت هاي خاص تيم پزشکي قرار گرفتند.
 
وي در خصوص نحوه ي بازرسي از هتل ها و مجموعه ها بيان داشت: تا کنون 360 بازديد بهداشتي از هتل ها صورت گرفته و خوشبختانه هيچ مشکلي و مورد مشکوکي گزارش نشده است.
 
دنده بر با بيان اين که هم اکنون 41 بيمار در بيمارستان ايراني مستقر در مکه بستري هستند اظهار داشت: 9 بيمار ايراني براي دريافت خدمات تخصصي بيشتر در بيمارستان صعودي بستري هستند که وضعيت آن ها توسط تيم پزشکان رابط زبان در حال پيگيري است.
 
معاون رئيس مرکز حج و پزشکي در پايان از اعزام 15 زائر بيمار از ابتداي حج امسال تا شب گذشته خبرداد و افزود: از فردا روند اعزام بيماران ويژه با شرايط بسيار خاص با امکانات ويژه و تجهيزات پزشکي مجهز از جمله بيماران سکته مغزي که از حساسيت بالايي برخوردار است؛ آغاز مي شود./ف
برچسب ها: اعزام ، زائر ، بیمار ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زائر خانه خدا
۰۸:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
دكتر دوست داشتني هستي
آخرین اخبار