دولت فرانسه از امضای قرارداد ساخت دو راکتور هسته ای در انگلیس ابراز خرسندی کرد و آن را سرمایه گذاری تاریخی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس24غ  ارزش این قرارداد نوزده میلیون یورو اعلام شده است. شرکت برق فرانسه موسوم به" ئی دی اف" در مشارکت با چینی ها این راکتورها را راه اندازی خواهد کرد.

"کارینا شابور" کارشناس اقتصادی این شبکه افزود کنسرسیومی متشکل از شرکت "ئی دی اف" و "آره وا" و نیز دو شرکت غول پیکر چینی این راکتورها را راه اندازی خواهد کرد. "آره وا" راکتورها را تولید خواهد کرد و بهره برداری از آن بر عهده ئی دی اف خواهد بود. بدون حضور این دو شرکت چینی توافق با انگلیسی ها هرگز به دست نمی آمد. این اولین راکتوری خواهد بود که طی بیست سال اخیر در انگلیس ساخته می شود. انگلیس هشت نیروگاه هسته ای دارد و اکنون در نظر دارد نیروگاههایش را نوسازی کند. این اولین نیروگاهی است که پس از فاجعه فوکوشیما در اروپا ساخته می شود.

این کارشناس ادامه داد ئی دی اف تضمین کرده است قیمت برق تولید شده در این نیروگاه ها در مدت زمان سی و پنج سال سقف حداقلی خواهد داشت یعنی هر کیلووات ساعت برق به ارزش نود و دو و نیم پوند(معادل صد و نه یورو) فروخته خواهد شد که این رقم از برق عرضه شده در انگلیس بیشتر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار