محاکمه سه نظامی انگلیسی که دادستان آنها را به اعدام یک مجروح افغان در جنوب افغانستان در سال 2011 متهم کرده است، روز چهارشنبه در دادگاهی نظامی در انگلیس آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه سرباز یاد شده با حضور در دادگاه نظامی در پلفورد (جنوب انگلیس) اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کردند. این افراد متهم هستند که در تاریخ پانزدهم سپتامبر 2011 یک مجروح افغان را در استان هلمند که نیروهای انگلیسی در آنجا مستقر هستند کشته اند. دستگاه قضایی انگلیس از اعلام اسامی متهمان خودداری و آنها را به صورت سرباز «ای» ، سرباز «بی» و سرباز «سی» معرفی کرده است.

بر اساس اتهامات مطرح شده، سرباز «ای» سلاح خود را به سمت سینه مجروح افغان گرفته و گفته است «لعنتی این را بگیر» سپس شلیک می کند و او را می کشد. این وقایع در تصاویر ویدئویی که دوربین نصب شده روی کلاه خود سرباز «بی» بدون اطلاع او ضبط کرده است دیده می شود.

این تصاویر نشان می دهد، سربازی که تیراندازی کرده است سپس خطاب به دو همکارش می گوید «طبعا این مسئله بین ما باقی خواهد ماند. من توافقنامه ژنو را نقض کردم».

توافقنامه ژنو به نحوه رفتار با اسرای جنگی مربوط می شود.

دیوید پری دادستان کل انگلیس گفت فرد افغان مسلح بود و قبل از آن که زخمی شود به سوی سربازان انگلیسی تیراندازی کرده بود. وی افزود سرباز «ای» از دو دوستش خواسته بود مجروح افغان را که در دامنه دید سرنشینان بالگرد نظامی انگلیسی بود به مکان دیگری منتقل کنند.

پیش بینی می شود محاکمه این سربازان سه هفته طول بکشد. 
برچسب ها: اعدام ، انگلیسی ، افغان ، نظامی ، british ، afghan
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار