بهترین سالنهای شهر برای اجرای نمایشها نه تنها در اختيار چهره‌های مطرح تئاتر بلكه بايد در اختیار كارگردان جوان و با استعداد نیر قرار گیرند.

"خيرالله تقياني‌پور "كارگردان نمايش "تعبير يك رويا" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: اين نمايش قصه يك خان مشروطه دوم است و داستان رياكاري و استفاده ابزاري از دين را روايت مي‌كند و هدف اين نمايش اشاره به اين امر است كه  مردم قدرت  تشخيص خلوص از ريا در هر مكان و زماني دارند.

اين كارگردان تئاتر اظهار داشت: نوشتن متن اين نمايشنامه سه ماه به طول انجاميد و هشت ماه تمرين گروه را در برداشت ولي دغدغه‌هاي گروه تئاتري ما اجراي تئاتر ايراني و آئيني است به طوري كه تعزيه در اين اثر نمايشي به روي صحنه آورده مي شود.

تقياني‌پور عنوان كرد: متاسفانه كارگردانان جوان به سختي اجازه اجراي عموم پيدا مي‌كنند و مسولان به اين نكته توجه كنند كه مي‌توان تئاتر و مخاطب را با هم حفظ كرد.

اين كارگردان بيان كرد: كارگردان و نويسندگان خوب و جوان بايستي توسط مديران معرفي شوند و نبايد صرفا كساني كه نام و آوازه‌اي كسب كرده اند اجازه اجرا در بهترين سالن را داشته باشند.

تقياني‌پور ادامه داد: من براي اجراي اين تئاتر به سختي اجازه اجرا گرفتم بنابراين ناگزير شدم اين مطلب را با قادر آشنا در ميان بگذارم وي هنگام تماشاي اثر از ممانعت براي اجراي آن تعجب كرد ولي خوشبختانه با تاييد قادر آشنا اين اثر به اجرا مي‌رود.

اين كارگردان خاطرنشان كرد: متاسفانه متصديان گيشه برخورد شايسته‌اي با مراجعه‌ كنندگان ندارند به طوري كه با وجود ظرفيت به مخاطب اعلام مي‌كنند كه سالن ظرفيت ندارد بنشينند و مخاطب را ناگزير به تماشاي نمايش ديگري مي‌كنند.

گفتني است؛ نمايش "تعبير يك رويا" ساعت 19:30 در سالن قشقايي تئاتر شهر به روي صحنه مي‌رود./ص

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.