منزل استاد «بنان» هنرمند بزرگ عرصه موسيقي به يك ساختمان چندين طبقه تبديل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران منزل سه نبش استاد «بنان» واقع در نياوران نبش كوچه مينا، كه در زمره ميراث فرهنگي قرار داشت، تخريب شد.

 
براساس گفتگو با يك منبع آگاه، اين بنا متعلق به سازمان ميراث فرهنگي بوده، اما در حدود سه سال پيش با درخواست ورثه وي، فروخته شده و شهرداري تهران نيز بدون توجه به اينكه كاربري ساختمان فرهنگي است، مجوز تخريب و ساخت يك ساختمان چندين طبقه را اعطا كرده است.
 

صدور مجوز تخريب و ساخت اين بنا و همچنين سكوت بي‌دليل مسوولان سازمان ميراث فرهنگي در زمان دولت دهم صورت گرفته است.
 
برخي از مسوولين اين سازمان علت سكوت خود را ثبت نشدن نام اين بنا در ليست «آثار ملي» و اهمال مسوولين وقت سازمان ميراث فرهنگي در قرار دادن منزل استاد بنان در اين فهرست مي‌دانند.




با گذشت سه سال و پس از تخريب تدريجي و از پيش تعيين شده و در نهايت نابودي كامل اين ساختمان پرخاطره كه يادگار روزهاي زندگي يكي از بزرگترين هنرمندان عرصه موسيقي است، هيچگونه اقدامي اين بنا را دوباره به صورت اوليه بازنمي‌گرداند، اما افكار عمومي با ذكر پرسش‌هاي بسيار همچنان در انتظار پاسخ مسوولين مربوطه به اين فجايع فرهنگي است.
 
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: بنان ، خانه ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نوید حسنی
۲۳:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
درود
شوربختانه در نجف آباد اصفهان هم 1:45 بامداد 8 آبان ماه 92 پنگ خانه باغ نو که 2 عدد از آن در دنیا وجود داشت را خراب کردند. کشور پر است از این تخریب ها ...
www.fekresabz.ir
آخرین اخبار