عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه شرکت های تولیدی، پخش و داروخانه ها قیمت های درج شده بر روی بسته بندی های دارویی را تغییر نمی دهند گفت: درج قیمت قدیم دارو و فروش آن به قیمت جدید نوعی جو بی اعتمادی نسبت به داروخانه ها ایجاد می کند.

دکتر شهاب الدین جنيدي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت:جهت کاهش استرس در بیماران و عدم ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به داروخانه ها از مسئولان امر خواسته ایم قیمت گذاری بر روی دارو در صورت که قرار است هر چند وقت یک بار تغییر کرده و بسیاری از داروها حتی گرانتر از قیمت مندرج بر روی دارو توسط داروخانه ها خریداری شود ، متوقف گردد.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان، توزیع کنندگان و خریدار هیچ کدام به بسیاری از قیمت های درج شده بروی بسته بندی دارو توجهی نداشته و این امر صرفا برای بیمار و خریداری و ارائه کننده نهایی خدمت( داروخانه ) چالش ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه بهتر است هماهنگ با بسیاری از کشورها قیمت گذاری و درج آن بر روی بسته بندی دارو متوقف یا به روز شود خاطرنشان کرد: چنانچه برچسب قیمت جدید توسط داروخانه ها بر روی قیمت قبلی کالای دارویی که گاهی مربوط به چند سال پیش است درج شود نوعی سردرگمی  براي  بیمار ایجاد می کند.

به گفته دکتر جنيدي: بهتر است قیمت های واقعی عرضه دارو توسط شرکت های پخش بر روی بسته بندی ها درج شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار