قم/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

علمای شیعه نگهبان مسیر ولایت ائمه معصومین(ع) بودند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت:‌علما و فقهای شیعه در طول تاریخ در مسیر ولایت ائمه معصومین (ع) ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت همسر آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه فرشتگان به مومنان بشارت می‌دهد که بهشت در انتظار ایشان است، اظهار کرد: فرشتگان در دنیا و آخریت یار و یاور مومنان هستند.

وی، ضرورت پیروی از ولایت ائمه اطهار را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: قلب کسانی که از ولایت ائمه اطهار (ع) پیروی کنند، مملو از ایمان است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: علما و فقهای شیعه نیز در طول تاریخ در مسیر ولایت ائمه معصومین (ع) ایستادگی کردند.

وی با اشاره به رهبری و هدایت جامعه اسلامی پس از غیبت کبری، بیان کرد: علما و فقهای شیعه در دوران غیبت امام عصر(عج) محور هدایت و رهبری شیعیان بوده‌اند.

میرباقری با اشاره به اینکه در دوران کنونی نیز روحانیت به ایفای نقش چشمگیر در هدایت جامعه پرداختند، اذعان کرد: در دوران مشروطه شاهد این بودیم که نخبگان جامعه که متشکل از روحانیت و فقهای شیعه بودند مشروطه مشروعه را دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه پیروان مشروطه مبتنی بر تفکرات و دیدگاه‌های غربی و دستیابی به جمهوریت در مقابل این جریان قرار داشت، متذکر شد:‌آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی از جمله روحانیون فعال در عرصه تحقق مشروطه مشروعه بود و در این زمینه به ایفای نقش پرداخت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه آیت الله حسینی الهاشمی از مشروطه مشروعه دفاع کرد گفت: این مرجع تقلید در سیاست مداخله مثبتی داشت و به مقابله با جریان‌های سوسیالیستی، کمونیستی، ملی گرایی و دستگاه پهلوی پرداخت.

وی اضافه کرد: اگر در آن دوران جریانی شبیه به نهضت امام راحل(ره) شکل می‌گرفت آیت‌الله حسینی الهاشمی از جمله کسانی بود که به دفاع کامل از تحقق جمهوری اسلامی می‌پرداخت.

میرباقری در پایان با اشاره به حمایت همه جانبه همسر آیت‌الله حائری شیرازی در دوران مبارزات انقلابی از ایشان، گفت:‌ایشان الگوی خود را حضرت زهرا(س) قرار داده بودند و دارای صفاتی نیکو بودند./س

برچسب ها: قم ، علما ، شیعه ، نگهبان ، مسیر ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.