عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت بر اساس قانون فرصت دارد تا آخر این هفته، وزير جديدي براي تصدي وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفي كند.

" حجت‌الاسلام و المسلمین حسين سبحاني‌نيا" نماينده مردم نيشابور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اين اينكه دولت هرچه سريع‌تر بايد وزير پيشنهادي خود را برای تصدي وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفي كند، اظهار داشت: دولت تدبير و اميد از لحاظ قانوني زمان زيادي براي معرفي وزير پيشنهادي خود به مجلس شوراي اسلامي ندارد.

وي در ادامه افزود: فرصت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان تا  24آبان است لذا دولت باید با معرفی وزیر جدید خود از مهلت قانونی خود استفاده کند و نهایتا تا چهارشنبه (8 آبان) هفته جاری وزیر جدیدی را معرفی کند.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس تاكيد كرد: براساس قانون، دولت تنها یک‌بار حق دارد كه براي وزارتخانه‌اي كه وزير ندارد سرپرست تعيين كند و زمان 3 ماهه برای معرفی وزیران قابل تمدید نیست.

سبحاني‌نيا با اشاره به اينكه وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان از مجلس راي اعتماد نگرفت، تصريح كرد: دولت موقتا می‌تواند با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، فردی را برای وزراتخانه بی‌وزیر خود مستقر کند تا راهکار قانونی اعمال شود.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه روز گذشته نمایندگان مجلس شوراي اسلامي برای بار دوم به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به عنوان وزیر ورزش و جوانان رای منفی دادند، رئیس جمهور فرصت دارد حداکثر تا پايان هفته جاري، گزینه مورد نظر خود را برای تصدی‌گری این وزارتخانه به مجلس معرفی کند تا رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جدید، هفته آینده در دستور کار بهارستان قرار بگیرد چرا که مجلس فقط هفته آتی جلسه علنی دارد و نمایندگان هفته چهارم برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند.

گفتني است؛ "رضا صالحی‌امیری" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با 107 رای موافقی، 141 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 261 رای ماخوذه، از راهیابی به کابینه دولت یازدهم بازماند.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار