عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی در افزایش اطلاعات مردم از حقوق شهروندی دارند، بنابراین یکی از مهمترین کارویژه‌های رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از حقوق مشخص شده خود در قانون اساسی کشورمان است.

"سیدحمیدرضا طباطبایی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راهکارهای اطلاع مردم از حقوق شهروندی اظهار داشت: حقوق شهروندی، مجموعه‌ای از حقوق است که تحت عنوان حقوق ملت در فصل سوم قانون اساسی مواد (19-41) را در برمی‌گیرد و افراد جامعه در حال استفاده از آن هستند.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی، مجموعه‌ای از حقوق افراد نسبت به یکدیگر است و تنها به معنای حقوق دولت نسبت به افراد نیست، بنابراین آزادی‌های افراد جامعه نباید توسط سایر اشخاص محدود شود، چرا که این امر به معنای تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

طباطبایی افزود: رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی در افزایش اطلاعات مردم از حقوق شهروندی دارند، بنابراین یکی از مهمترین کارویژه‌های رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از حقوق مشخص شده خود در قانون اساسی کشورمان است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان گفت: حاکمیت، دولت و سازمان‌های دولتی و غیردولتی که به نوعی با مردم سروکار دارند، باید رعایت حقوق شهروندی را در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به افراد جامعه در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار