وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات آفریقای جنوبی عازم قاره سیاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سفر وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی و ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر امور خارجه پایان هفته جاری به افریقای جنوبی و سپس به ترکیه سفر کند.
 
وی با بیان اینکه اولین سفر ظریف در دوره جدید به آفریقا، با هدف برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و افریقای جنوبی است، افزود: وزیر امور خارجه در این سفر گفتگوهایی را در ارتباط با سیاست خارجی و نگاه ایران نسبت به آفریقا دنبال می‌کند.
 
عبداللهیان با بیان اینکه در این سفر بخش‌های تجاری و خصوصی در ترکیب هیئت همراه ظریف هستند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان دراین سفر با رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار خواهند داشت.
 
معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه تصریح کرد: ظریف در سفر به ترکیه نیز مباحث منطقه‌ای از جمله نشست ژنو 2 و همکاری‌های تهران و آنکارا را برای صلح در منطقه در دستور کار دارد.
 
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور توجهی خاصی به قاره آفریقا دارد، اظهار داشت: 55 کشور در قاره آفریقا وجود دارد و سفر ظریف به این قاره اقدامی مبارک است و شاهد گسترس مناسبات در این قاره مهم جهان خواهیم بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، ظریف ، آفریقا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار