کنفرانس جهانی توسعه جنوب جنوب 2013 روز دوشنبه با حضور معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و نمایندگان 150 کشور از نقاط مختلف ، کار خود را در نایروبی پایتخت کنیا آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان این که در دهه گذشته، منطقه جنوب آفریقا پیشرفت های چشمگیری در تمام جنبه های رفتار انسانی از خود نشان داده است کشورهای در حال توسعه را مرزی جدید برای پیشرفت های اقتصادی و فنی تاثیر گذار در تمام جهان توصیف کرد.

 کنفرانس جهانی توسعه جنوب جنوب که برای اولین با در سال 2008 میلادی کار خود را آغاز کرد، در تلاش است با تشویق به همکاری کشورهای مختلف، مشکلات موجود در جهان از جمله گرسنگی، فقر ، تغییر آب و هوا، و بیماری ها را کاهش دهد. این در حالی است که جامعه بین المللی نیز از مشارکت کشورهای نوظهور برای به اشتراک گذاشتن تجارب خود که احتمالا می تواند به روند توسعه پایدار در منطقه جنوب آفریقا سرعت ببخشد حمایت می کند.

به گفته سازمان ملل متحد دارایی های کشورهای جنوب آفریقا بیش از 5 میلیارد دلار است که این میزان دارایی معرف 47 درصد تجارت جهانی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار