رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور گفت: محكوميت‌هاي مالي اعمال شده از سوي شعب تعزيرات حكومتي، 313 درصد افزايش داشته كه در 6 ماهه اول سال گذشته 329 ميليارد تومان و در 6 ماهه امسال، يك هزار و 360 ميليارد تومان جريمه نقدي صادر شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، علي مژدهي‌ رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور در مراسمي كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدي وزير دادگستري برگزار شد، اظهار داشت: درخصوص انتخاب قاضي براي شعب واحدهاي تعزيرات حكومتي نمي‌توانيم از افراد قراردادي استفاده كنيم.

وي همچنين در خصوص حجم پرونده‌هاي تعزيرات در تهران گفت: تهران بيشترين حجم پرونده‌هاي تعزيراتي در سطح كشور را به خود اختصاص داده است؛ با وجود اين كه در تهران كمتر از 60 شعبه رسيدگي به تخلفات داريم اما روند رسيدگي به پرونده‌ها به خوبي در حال طي شدن است.
 
مژدهي‌ با بيان اينكه شعب تعزيرات با حجم بالاي پرونده‌ها روبه‌رو هستند، ادامه داد: در برنامه‌هاي اجرايي تعزيرات حكومتي، 25 محور قرار داده‌ايم كه خوشبختانه تاحدودي به اهداف خود رسيده‌ايم.
 
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور تصریح كرد: محكوميت‌هاي مالي اعمال شده از سوي شعب تعزيرات حكومتي، 313 درصد افزايش داشته است كه در 6 ماهه اول سال گذشته 329 ميليارد تومان و در 6 ماهه امسال، يك هزار و 360 ميليارد تومان جريمه نقدي صادر شده است.
 
وي همچنين درباره وصول جريمه‌هاي نقدي گفت: در اين بخش نيز با افزايش 106 درصدي روبه‌رو بوديم كه در 6 ماهه اول سال گذشته 34 ميليارد تومان و در 6 ماهه اول امسال، 70 ميليارد تومان از جريمه‌ها وصول شده است.
 
مژدهي در ادامه گفت: سازمان تعزيرات در طول عمر نسبتا كوتاه خود كه نزديك به 19 سال از تاسيس آن مي‌گذرد خدمات خوبي به حاكميت و جامعه ارائه داده و آمار و ارقام آن گواه از اين ادعاست.
 
وي افزود: از زماني كه تحريم‌ها باعث نوسان بازار شد، فعاليت سازمان تعزيرات نيز بيشتر بوده و بهره‌وري در اين سازمان نسبت به گذشته 6 برابر شده است.
 
رئيس سازمان تعزيرات عنوان كرد: هدف از برگزاري مراسم ديدار مديران اجرايي سازمان تعزيرات با وزير دادگستري بررسي مشكلات است كه بدون شك در اين ديدار مي‌توانيم از رهنمود و سياست دولت يازدهم و وزير دادگستري در خصوص تنظيم بازار عمل كنيم.
 
وي بيان كرد: تجزيه و تحليل برنامه اجرايي در 6 ماهه گذشته يكي از اهداف نشست تبيين قوانين جديد‌التصويب و ارزيابي عملكرد برنامه اجرايي سازمان تعزيرات است كه بدون شك در اين نشست مي‌توانيم نقاط قوت و ضعف و نيازسنجي در جهت تشكيل قانون نظام صنفي را شناسايي كنيم.
 
مژدهي‌ بررسي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز را يكي از اهداف ديدار با وزير دادگستري دانست و اظهار داشت: برنامه اجرايي سازمان تعزيرات نسبت به سال‌هاي گذشته سختگيرانه بوده تا بتوانیم از این طریق به اهداف خود برسيم.
 
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: مشكلات مربوط به حوزه تهران دغدغه اصلي سازمان تعزيرات است كه يك سوم پرونده عمومي به سازمان تعزيرات، مربوط به حوزه تهران است كه در حال حاضر بيشتر پرونده‌ها را در استان تهران شاهد هستيم.
 
مژدهي ادامه داد: يكي از مشكلات سازمان تعزيرات مشخص نبودن وقت رسيدگي به پرونده‌هاست كه امسال تلاش كرديم تمامي پرونده‌هايي كه منجر به حكم نمي‌شود در وقت نظارت قرار دهيم.
 
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي كشور در پایان خاطرنشان کرد: ورودي اين پرونده‌ها به سازمان تعزيرات در 6 ماهه نخست نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته و تعداد پرونده مختومه 17 درصد بيشتر بوده است.

انتهای پیام/
    
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار