رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: تاکنون کشتی‌گیران 11 کشور خارجی به همراه اعضای تیم ملی کشتی پهلوانی ایران به منظور شرکت در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی وارد شهر خرم‌آباد شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان محمدرضا طالقانی سه‌شنبه شب در حاشیه جلسه ستاد برگزاری این مسابقات در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این رقابت‌ها کشتی‌گیرانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، مجارستان، اوکراین، مالزی، بلاروس، روسیه، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، استونی، دانمارک، لیتوانی، فرانسه، فیلیپین، کانادا، چین، هند، لهستان، کنیا، اسلواکی، انگلیس، تانزانیا، کره جنوبی و نپال حضور دارند، گفت: 38 کشتی‌گیر از 31 کشور برای شرکت در نخستین دوره رقابت‌های جهانی کشتی پهلوانی در خرم‌آباد وارد کشور شده‌اند.

وی اظهار کرد: تاکنون کشتی‌گیران 11 کشور خارجی به همراه اعضای تیم ملی کشتی پهلوانی ایران به منظور شرکت در این مسابقات، وارد شهر خرم‌آباد شده‌اند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: 21 کشتی‌گیر خارجی دیگر نیز فردا با استفاده از یک پرواز چارتر از فرودگاه مهرآباد تهران به خرم‌آباد می‌آیند.

طالقانی با بیان اینکه تیم ملی کشتی پهلوانی ایران نیز در این رقابت‌ها با شش کشتی‌گیر پهلوان حاضر شده تصریح کرد: با توجه به تمرینات انجام شده، تیم ملی کشورمان از امیدهای اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌های جهانی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: در این مسابقات که در دو وزن سنگین و فوق سنگین برگزار می‌شود، به نفرات اول تا سوم هر وزن به ترتیب 15، 10 و هفت هزار و 500 دلار جایزه اهدا می‌شود.

همزمان با برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی جهان در خرم‌آباد، تندیس جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز در میدان تختی این شهر رونمایی می‌شود.

این تندیس به همت شهرداری خرم‌آباد ساخته شده که قرار است، طی مراسمی با حضور جمعی از مقامات و مسئولان استانی و کشور از این تندیس رونمایی شود.

مسابقات کشتی پهلوانی جهان با حضور ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی 36 کشور جهان طی روزهای 9 و 10 آبان ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

این دور از رقابت‌ها با حضور بیش از 250 ورزشکار و مقامات هیئت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی روزهاي 9 و دهم در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود./س

برچسب ها: کشتی ، خارجی ، خرم آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.